Vrijwilliger Carlijn Willemstijn in het nieuws

Op 16 november organiseerde de MLDS, samen met de Stomavereniging, de CCUVN en PDSB een Ronde Tafel conferentie om meer aandacht te vragen voor het tekort aan openbare/toegankelijke toiletten. Carlijn Willemstijn vertelde over haar ervaringen en publiceerde haar blog Vernederend. Dit werd vervolgens massaal opgepakt in de media.

Carlijn was meerdere malen te zien bij uitzendingen van omroep Westland. Haar optreden heeft er mede voor gezorgd dat de gemeente Westland een motie heeft aangenomen zodat er meer begrip – en vooral ook medewerking – komt bij winkels en horeca in Westland voor mensen met darm- en/of blaasproblemen. Gehoopt wordt dat ze hun toilet beschikbaar stellen voor deze mensen, wanneer ze nodig van de wc gebruik moeten maken. Ook in het AD was er aandacht voor en werden winkels en horeca opgeroepen hun toiletten aan te melden op de HogeNood app. Alle nieuws is te vinden op de Facebookpagina van de Stomavereniging.