Deelnemers gezocht voor diverse onderzoeken of tests

De Stomavereniging vindt het belangrijk dat er onderzoek wordt gedaan naar manieren om de kwaliteit van leven van mensen met een stoma te verbeteren. Daar hoort onder andere bij meewerken aan onderzoeken en stimuleren van innovaties. Uiteraard is het belangrijk dat mensen met een stoma zelf ook hun mening kunnen geven. Hieronder vindt u daarom een drietal oproepen.

Help mee blaaskankerdiagnostiek en -behandeling te verbeteren

Bij Scinvivo, een bedrijf dat werkt aan een katheter voor blaaskanker diagnostiek, is men ervan overtuigd dat de huidige blaaskankerdiagnostiek en -behandeling sterk verbeterd kan worden door het gebruik van de beeldvormende katheter. Dit heeft voordelen voor de patiënt en voor de uroloog. Scinvivo komt hiervoor graag in contact met (voormalige) blaaskankerpatiënte

Testpersonen met een ileo- of colostoma

Heeft u een ileo- of een colostoma en heeft u last van lekkage, huidirritatie of het opblazen van uw stoma-opvangzakje? Dan is het testen van de TOMAS band wellicht iets voor u.

Studie naar bestrijding ontlastingsproblemen

Heeft u een stoma en vaak problemen bij de ontlasting? Dan is dit onderzoek van de SPKS misschien wat voor u! Bij deze studie wordt met behulp van een app op uw smartphone onderzocht welke klachten u heeft. Denk bijvoorbeeld aan ontlasting die heel vaak komt of juist heel weinig, of hoge output. Vervolgens wordt met de app gekeken of u deze klachten kunt verminderen met behulp van aanpassingen in voeding, beweging, leefstijl of door gebruik van probiotica.