Nieuwe regio indeling bij de Stomavereniging

Vanaf 2019 werkt de Stomavereniging met een nieuwe regio-indeling. De Stomavereniging vindt het belangrijk om dichterbij u in de regio actief te zijn. Met deze nieuwe indeling en werkwijze kunnen we u nog beter van dienst zijn, dichterbij de mensen thuis.

Regioteams

Vanaf 1 januari zijn er ‘regioteams’ in plaats van regiobesturen. Deze teams bestaan uit 3 vrijwilligers die alle activiteiten bij u in de regio coördineren. De activiteiten zelf worden georganiseerd door kleine lokale zelfstandige groepen met vrijwilligers.

Deze wijziging zorgt ervoor dat er minder taken bij de regioteams liggen en dat de organisatie veel eenvoudiger wordt. Want de activiteiten worden immers georganiseerd door kleinere lokale teams met specifieke kennis van zaken. Deze nieuwe werkwijze wordt opgestart in 2019 en ontwikkelt zich door tot 2021. De verandering gaat dus geleidelijk over een paar jaar.

Wat is het voordeel?

Deze nieuwe werkwijze is veel praktischer, waardoor er maar 5 regioteams nodig zijn in plaats van 6. Bovendien is er met deze werkwijze veel meer ruimte voor lokale initiatieven waar u behoefte aan heeft. Denk bijvoorbeeld aan themabijeenkomsten, maar ook sportactiviteiten of misschien zelfs kooklessen.

Dus heeft u klachten over stomazorg bij het ziekenhuis in uw buurt? Of gaat de levering van materiaal niet goed? Of heeft u behoefte om over het leven met een stoma te praten met stomadragers bij u in de buurt? Of wilt u meer activiteiten ondernemen samen met andere stomadragers? Dan kunt u bij uw regioteam terecht.

Nieuwe indeling van de regio’s

Vanaf 1 januari 2019 werkt de Stomavereniging met 5 regio’s. De regio’s zijn:

• Noord: Groningen, Friesland, Drenthe
  • Oost: Overijssel, Gelderland en de oostelijke kant van de Flevopolder en de gehele Noordoostpolder
  • Zuid: Noord-Brabant, Limburg
  • Noord-West: Noord-Holland, Utrecht en de westelijke kant van de Flevopolder waaronder Lelystad en Almere.
  • Zuid-West: Zuid-Holland en Zeeland

Heeft u vragen over deze nieuwe indeling? Of wilt u meer weten over de werkwijze? Laat het ons weten via mijnervaring@stomavereniging.nl

Bent u enthousiast geworden en wilt u ook vrijwilliger worden?

Dat kan! Meld u aan via dit formulier. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.