Oproep voor werkgevers, collega’s, partners, ouders

Ben jij de partner, collega, vriend, vriendin, werkgever, klasgenoot of ouder van iemand met een stoma? Wil jij met de Stomavereniging en de Maag Lever Darm Stichting meedenken over hoe we het taboe kunnen doorbreken voor mensen met een stoma of pouch? Doe dan mee met deze brainstorm!

Waarom? Ik heb toch geen stoma of pouch?

Juist daarom hebben we jouw hulp nodig! Weet je nog wat je dacht toen je voor het eerst hoorde dat je partner, collega, vriend, vriendin, klasgenoot of medewerker een stoma of pouch kreeg of heeft? Welke vragen riep dit bij je op? Hoe heb je hem of haar geholpen? Of wist je niet zo goed wat je moest doen? Hoe ging dat? Op deze en andere vragen zoeken wij antwoord.

Help mee om het taboe te doorbreken

De Stomavereniging zet zich al ruim 50 jaar in voor mensen met een stoma of pouch. Maar nu willen wij ook het taboe doorbreken bij de buitenwereld, dus mensen die géén stoma of pouch hebben. We willen de onduidelijkheid en onbekendheid rond stoma’s wegnemen. Het is een oplossing die levens red of die het leven na een lange ziekte en veel pijn weer dragelijk maakt.

Aanmelden

Wil je meedoen met deze brainstorm? En heb je zelf geen pouch of stoma? Of heb je een stoma of pouch en ken je iemand in je naaste omgeving die hieraan mee wil doen? Meld je dan aan! Stuur je naam, leeftijd en e-mailadres naar info@stomavereniging.nl onder vermelding van ‘Brainstorm taboe’. Geef in je mail een korte motivatie en op welke manier je betrokken bent bij de Stomavereniging of iemand met een stoma of pouch.

Praktische informatie

We sturen je een datumprikker voor de brainstorm. De brainstorm zal plaatsvinden tussen 21 januari en 8 februari 2019. De locatie van de brainstorm is de Stomavereniging, Randhoeve 221 in Houten. Reiskosten worden vergoed. We zijn op zoek naar maximaal 10 mensen. Bij teveel aanmeldingen, maken we een selectie. Alvast bedankt voor je hulp!