Vrijwilligers gezocht voor commissie pouch

Heeft u een pouch? En wilt u zich inzetten voor betere informatievoorziening voor mensen die een pouch hebben of krijgen? Word dan vrijwilliger bij de commissie pouch. Of u nu veel of weinig tijd heeft, er is altijd iets te doen dat bij u past.

Commissie pouch

Onlangs heeft de Stomavereniging de commissie Pouch opgericht. Lang niet iedereen weet namelijk van het bestaan van een pouch. En zij die er wel mee te maken hebben, hebben verschillende vragen en ervaringen. Daar wil deze commissie verandering in brengen, door zich hard te maken voor meer bekendheid en betere informatievoorziening. Bijvoorbeeld over onderwerpen als de aanleg, verzorging, (in)continentie, voeding en het bekkenbodemgebied bij een pouch.

Activiteiten

De commissie bestaat nu uit twee pouchdragers, maar zij zijn hard op zoek naar andere vrijwilligers. Zij verzorgen op elke Stomadag een bijeenkomst over pouch. Bij deze bijeenkomst kunnen pouchdragers met elkaar in contact komen en ervaringen uitwisselen. Ook is er altijd een deskundige aanwezig voor informatie. Zodra er meer vrijwilligers zijn, wil de commissie zich richten op meer bijeenkomsten in de regio.

Aanmelden

Heeft u interesse om deel te nemen aan de commissie pouch? Stuur dan een e-mail naar info@stomavereniging.nl onder vermelding van ‘commissie pouch’. Wij nemen contact met u op.