Doe mee aan onderzoek over het gebruik en de vergoeding van stomamaterialen

In de afgelopen jaren is er veel veranderd in de verstrekking van stomamaterialen en –hulpmiddelen. Zorgverzekeraars contracteren niet meer alle medisch speciaalzaken. Er zijn nieuwe afspraken gemaakt die ervoor moeten zorgen dat jij de materialen en hulpmiddelen krijgt die het beste bij je passen Tegelijkertijd zien we dat het ook steeds moeilijker lijkt om bepaalde hulpmiddelen vergoed te krijgen.

Doe je mee?

Om goed in kaart te brengen hoe het ervoor staat met het gebruik en de vergoeding van stomamaterialen nodigen we je graag uit om mee te doen met dit belangrijke onderzoek. Dit is een vervolg op een onderzoek van 5 jaar geleden. Zo kunnen we precies zien wat er afgelopen tijd veranderd is. Klik op de link om de vragenlijst in te vullen.

Hoelang duurt het?

Het invullen duurt ongeveer 20 – 30 minuten. Het kost dus wat tijd. Maar met jouw antwoorden kunnen wij een krachtig geluid afgeven wanneer wij in gesprek gaan met zorgverzekeraars en medisch speciaalzaken. Bijvoorbeeld om aan te geven waarom het zo belangrijk is dat er keuzevrijheid blijft. Of dat bepaalde materialen en hulpmiddelen per se beschikbaar moeten blijven.

Jouw antwoorden blijven anoniem

Uiteraard is je anonimiteit in ons onderzoek gegarandeerd. Er wordt vertrouwelijk omgegaan met de antwoorden die je geeft. Alvast hartelijk dank voor je deelname!