Kanker bij jou of je naaste, wat betekent dit voor je werk?

Wanneer je zelf kanker hebt of een van je naasten is ziek, kan er veel veranderen in je leven. Ook op het gebied van werk. NFK doet daarom onderzoek naar de impact van kanker op je werk.

We willen weten of er vanwege de kanker(behandeling) iets is veranderd aan je werksituatie. Ook zijn we benieuwd of een zorgverlener de gevolgen van de kanker(behandeling) voor jouw werk met je heeft besproken, en of je daar behoefte aan had. We zijn op zoek naar ervaringen van (ex-)kankerpatiënten en iedereen die een naaste heeft (gehad) met kanker.

Doe mee aan de vragenlijst

Doneer je ervaring anoniem door in ongeveer 5 minuten deze vragenlijst in te vullen: link naar vragenlijst. Of plak deze link in je internetbrowser: https://nl.research.net/r/NFK_DJE_kankerenwerk

De uitkomsten

De uitkomsten van het onderzoek worden op 2 april a.s. gedeeld met de 19 kankerpatiëntenorganisaties van NFK en lees je op onze website. Daarnaast delen we de resultaten met de media en politiek. Door ook zorgverleners en onderzoekers op de hoogte te brengen, kunnen zij leren van de ervaringen van patiënten en hier rekening mee kunnen houden in hun werk.

Samenwerking

Dit onderzoek wordt gedaan door Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK) in samenwerking met haar 19 kankerpatiëntenorganisaties.