Peilingen 2009

Peiling november 2009: Stomagerelateerde complicaties

• ‘Derde peiling stomapanel.nl: voorlichting verder verbeteren’ (Vooruitgang december 2009) Er is behoefte aan nog betere en gerichtere voorlichting. Ze denken bijvoorbeeld ten onrechte dat bepaalde klachten ‘wel overgaan’ waardoor ze te laat aan de bel trekken. de stomavereniging weet door deze peiling hoe de voorlichting beter kan.
  • Derde peiling: stoma gerelateerde complicaties (volledig rapport) Welke complicaties treden op na de aanleg van een stoma en hoe wordt hiermee omgegaan?

Peiling juni 2009: De kwaliteit en organisatie van stomazorg

• ‘Stomapanel.nl: Opvallende antwoorden bij de tweede peiling’ (Vooruitgang september 2009) Panelleden geven aan dat er betere voorlichting wordt verwacht. Niet alleen omtrent de operatie zelf, maar ook over verschillende aspecten rondom het leven met een stoma.
  • Tweede peiling: de kwaliteit en organisatie van stomazorg (volledig rapport) Hoe ervaren stomadragers de kwaliteit en organisatie van de stomazorg?

Peiling maart 2009: De invloed van de stoma op het dagelijks leven

• ‘Stomapanel.nl: eerste peiling geeft leerzame inzichten’ (Vooruitgang, juni 2009) Mensen willen beter worden voorgelicht. Dat is een van de belangrijkste inzichten uit de eerste peiling.
  • ‘Digitale stomapanel: de eerste peiling’ (Vooruitgang maart 2009) Stoma heeft beperkende invloed op lichamelijke activiteiten en andere resultaten uit de eerste peiling.
  • Eerste peiling: de invloed van de stoma op het dagelijks leven (volledig rapport) Bijna 800 leden reageerden op themavragen over het dagelijks leven met een stoma.