Afscheid voorzitter Rein van der Leeuw

Op 1 januari is Rein van der Leeuw na 6 jaar afgetreden als voorzitter van de Stomavereniging. Dinsdagmiddag 7 januari jl. was er een feestelijke borrel ter ere van zijn afscheid. Met het vertrek van Rein neemt Sanne Blom het stokje over als voorzitter van de Stomavereniging.

Rein als voorzitter

Zes jaar geleden zei Rein van der Leeuw ‘ja’ tegen het voorzitterschap. De Stomavereniging kende Rein al van de Ledenraad. Rein kende de stomawereld uit eigen ervaring. En wat was de Stomavereniging blij met deze bestuurder-nieuwe-stijl. Rein bleek niet alleen een ervaren bestuurder en een doorgewinterde professional. Hij was én is ook een man met visie; een echte verbinder die gaat voor het resultaat. In zes jaar tijd heeft Rein de Stomavereniging naar een hoger plan getild. Onder zijn bezielende leiding bloeide de Stomavereniging op tot een professionele vereniging die pal voor haar leden staat.

Sanne Blom

Sanne Blom is bekend vanuit de Ledenraad. Zij zit nu al ruim 1,5 jaar in het verenigingsbestuur, waarvan het laatste halfjaar als vicevoorzitter. Sanne heeft sinds 2008 voor de tweede keer een stoma als gevolg van de ziekte van Crohn. Zij studeerde technische bedrijfskunde aan de universiteit van Twente. Zij heeft veel kennis van de (ziekenhuis)zorg, bedrijfskunde, (project)management, zorglogistiek, ICT, informatieveiligheid en datamanagement. Sanne is sinds anderhalf jaar manager Capaciteit en Logistiek bij het HagaZiekenhuis Den Haag. Sanne wil zich onder andere graag inzetten voor jongeren met een stoma of pouch: hoe kan de Stomavereniging er beter voor hen zijn?

belasting

Belasting: aftrek zorgkosten 2019

Leven met een stoma, pouch of ziekte brengt kosten met zich mee. Kosten voor medische zorg,...

Complicaties sww

Knelpuntenanalyse stoma hulpmiddelenzorg

In december 2019 vroegen we welke knelpunten worden ervaren in de stoma hulpmiddelenzorg. Maar...

vegetables-nieuiwsbericht
18 februari 2020

Heb jij ervaring met een diëtist?

Heb je voedingsadvies gekregen van een stomaverpleegkundige én / of een diëtist? Wat zijn je...