De Stomavereniging staat voor je klaar!

Zoals het ernaar uitziet, wordt de geplande Stomadag eind september misschien geen fysieke bijeenkomst op een locatie ergens in het land. Want hoe houden we met honderden mensen bij elkaar 1,5 meter afstand? De Stomavereniging buigt zich nu over een mooi, informatief en inspirerend online alternatief. Ook zijn er tot 1 september nog geen inloopbijeenkomsten mogelijk. De meeste bijeenkomsten vinden immers plaats in ziekenhuizen en brengen daardoor nog te grote risico’s met zich mee. Uiteraard staan we in de tussentijd wel op verschillende andere manieren voor je klaar!

• Heb je net een stoma of pouch gekregen of krijg je binnenkort een stoma of pouch? Heb je behoefte aan een gesprek met iemand die ervaren is? Dan staat er een vrijwilliger van de Bezoekdienst voor je klaar.
  • Voel je je rot of eenzaam, maak je je zorgen of heb je om andere redenen behoefte om met iemand te praten? Dan kun je contact opnemen met een vrijwilliger van de Stomavereniging uit je eigen regio.
  • Liever met lotgenoten onder elkaar ervaringen, strubbelingen en tips delen? Dat kan in onze geheime Facebookgroepen StomaKIDS, StomaJONG en Stoma40+. Aanmelden doe je via de algemene Facebookpagina van de Stomavereniging. Stuur een privé bericht (klik op ‘bericht versturen’) waarin je aangeeft van welke groep je lid wilt worden, je leeftijd en het e-mailadres waarmee je inlogt op Facebook. Zodra je bent toegevoegd, ontvang je een aanmeldlink en heb je toegang tot de Facebookgroep.
  • Heb je behoefte aan praktische informatie over stoma’s, voeding of bijvoorbeeld sporten? Je vindt op onze website allerlei folders. Je kunt ze downloaden of aanvragen door te mailen naar bestellingen@stomavereniging.nl.
  • De Stoma Wegwijzer beantwoordt meer dan 100 vragen die bij het leven met een stoma of pouch voorkomen.
  • Andere vraag? De Infolijn van de Stomavereniging is maandag tot en met donderdag van 9.30 uur tot 12.30 uur bereikbaar: Infolijn 030 – 634 39 10.
  • Of stuur ons een mail met jouw vraag naar info@stomavereniging.nl.

Complicaties sww
26 mei 2020

Openingstijden Stomavereniging

In onze laatste nieuwsbrief hebben wij per abuis verkeerde openingstijden gecommuniceerd. De...