Deelnemers enquête dikkedarmkanker gezocht

Ben je behandeld tegen dikkedarmkanker en wil je meewerken aan een enquête?

Kanker is een ingrijpende ziekte die grote gevolgen kan hebben voor het dagelijks leven. Ook na de behandelperiode kun je last houden van klachten en problemen. De Vlaamse student ergotherapie Kaat Van De Walle ontwikkelt voor haar afstuderen een brochure met hulpmiddelen om problemen in het dagelijks functioneren te verminderen of voorkomen.

Restverschijnselen na behandeling

Daarvoor wil zij aan de hand van een enquête eerst in kaart brengen welke restverschijnselen en/of problemen optreden na een oncologische behandeling. Ervaar je beperkingen in bijvoorbeeld je werk, het huishouden, sport of sociale leven? Ook is zij benieuwd of en welke hulpmiddelen worden gebruikt om de klachten te verminderen.

Via onze partnerorganisatie Werkgroep Darmkanker zoekt Kaat mensen die haar vragenlijst willen invullen om haar te helpen met de brochure. Wij delen dit bericht omdat wij denken dat Kaats onderzoek van waarde kan zijn voor (ex)kankerpatiënten.

Wil je deze vragenlijst invullen en zo meewerken aan de brochure? Klik op deze link om naar de enquête te gaan.

beeld
25 maart 2020

Ontwikkelingen coronavirus 23 t/m 29 maart

In dit blog houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen omtrent het coronavirus. Het...