Deelnemers gezocht voor studie naar bestrijding ontlastingsproblemen

Heeft u een stoma en vaak problemen bij de ontlasting? Dan is dit onderzoek van de SPKS misschien wat voor u! Bij deze studie wordt met behulp van een app op uw smartphone onderzocht welke klachten u heeft. Denk bijvoorbeeld aan ontlasting die heel vaak komt of juist heel weinig, of hoge output. Vervolgens wordt met de app gekeken of u deze klachten kunt verminderen met behulp van aanpassingen in voeding, beweging, leefstijl of door gebruik van probiotica.

Hoe gaat het in zijn werk?

Bij het onderzoek geeft u aan welke klachten u ervaart bij de ontlasting. Vervolgens wordt ook gekeken naar uw leefstijl. Daarna gebruikt u een zogenaamde EMA app op uw smartphone die onder andere uw voedingspatroon en beweegpatroon meet en tegelijkertijd ook tips geeft om uw problemen bij de ontlasting te verminderen.

De eerste testdag is een halve dag waarbij de EMA app wordt uitgelegd. Deze testdag vindt plaats in het Toon Hermans Huis te Amersfoort, in de periode december 2017-februari 2018. Zodra er zich voldoende deelnemers hebben aangemeld, wordt een datumprikker rondgestuurd om de datum vast te leggen.

Wie kan er meedoen?

Voor dit onderzoek zijn wij op zoek naar 3 stomadragers (zowel mannen als vrouwen) die klachten hebben met hun ontlasting, die voortkomen uit problemen met hun stoma of darmen.

Interesse?

Bent u geïnteresseerd en wilt u meer weten? Neem dan contact op met het onderzoeksteam:

Huig Schipper
E-mail: huig.schipper@gmail.com

lotgenotencontact bij kanker
30 juni 2022

Wat is jouw ervaring met lotgenotencontact bij kanker?

Heb jij kanker (gehad) of heb je een verhoogde kans op kanker? Dan horen we graag wat jouw...

InstagramNieuws
praatkaarten winnen ABC Trofee
29 juni 2022