Gezocht: 2 enthousiaste bestuursleden

Draag jij de Stomavereniging een warm hart toe? En ben je gepassioneerd om de zorg en kwaliteit van leven van mensen met een stoma of pouch te verbeteren? De Stomavereniging zoekt betrokken en communicatief sterke bestuursleden, die samen met de andere bestuursleden sturing geven aan onze professionele patiëntenorganisatie.

De Stomavereniging zet zich in voor stoma- en pouchdragers en hun naasten en behartigt de belangen van 38.000 stomadragers waarvan 6.000 lid van de vereniging zijn. De focus is, naast belangenbehartiging, gericht op informatievoorziening, kwaliteit van zorg en lotgenotencontact.

De komende jaren speelt het stevig verankeren van de Stomavereniging in een veranderend zorglandschap een belangrijke rol. Patiëntenorganisaties nemen een steeds belangrijkere positie in bij de ontwikkelingen rondom kwaliteit van zorg en kwaliteit van leven. Om mee te kunnen gaan in deze veranderende omgeving is een stevige en professionele patiëntenorganisatie een must. Dat vraagt om substantieel meer funding en een intensivering van samenwerking met partners in de zorgketen en collega-patiëntenorganisaties.

De vereniging is vitaal en ambitieus en op zoek naar enthousiaste, verbindende en inspirerende bestuursleden die de vereniging mee willen uitbouwen. Bij voorkeur zoeken we daarbij een bestuurder met een bedrijfsmatige achtergrond en één met een verpleegkunidge achtergrond.

Als bestuurslid werk je samen in een team van zeven bestuursleden en kom je elke 6 weken bij elkaar om te overleggen. Hier is ook de directeur van het landelijk bureau aanwezig die verantwoordelijk is voor de uitvoering van alle strategische beleidsbeslissingen. Als bestuurslid stuur je op afstand, bepaal je mee de koers en breng je expertise in om de Stomavereniging mee te laten groeien. Het bestuur wordt gecontroleerd door de ledenraad. Vier keer per jaar is de Ledenraadvergadering waarin diverse onderwerpen besproken worden.

Welke werkzaamheden heb je als bestuurder?

• Expertise inbrengen vanuit eigen vakgebied ter ontwikkeling van de vereniging
  • Je verdiepen in de ontwikkeling van patiëntenorganisaties, de gezondheidszorg in het algemeen en van stomazorg in het bijzonder
  • Advies- en klankbordfunctie ten behoeve van de directeur en het landelijk bureau
  • Vanuit betrokkenheid gevraagd en ongevraagd advies geven
  • De Stomavereniging bij voorkomende gelegenheden vertegenwoordigen

Ook interessant om te weten:

• De tijdsindicatie voor deze bestuursfunctie is gemiddeld 1 à 2 dagen per maand
  • Bestuursleden worden voor drie jaar benoemd en zijn tweemaal herbenoembaar
  • De bestuursfunctie is onbezoldigd waarbij uiteraard wel sprake is van een vergoeding van de gemaakte onkosten.

Wij zoeken jou!

• Wil je graag op bestuurlijk niveau mee een patiëntenorganisatie sturen?
  • Voel je je betrokken bij stomazorg en de kwaliteit van leven van stomadragers?
  • Is het jouw kracht om goed en helder te communiceren en je netwerk in te zetten voor de Stomavereniging?
  • Heb je er plezier in om samen met een team van enthousiaste bestuursleden te werken?
  • Wij zoeken bij voorkeur iemand met een verpleegkundige achtergrond en iemand met een achtergrond in het bedrijfsleven of als ondernemer. Heb je deze achtergrond niet, maar denk je toch dat je geschikt bent? Reageer vooral!

Dan zijn we zeker op zoek naar jou en nodigen we jou graag uit om contact met ons op te nemen. Stuur een mail met CV en motivatie naar: info@stomavereniging.nl of bel voor meer informatie naar Jan Hobbelen, directeur Stomavereniging via 06-41190949.

Graag ontvangen wij je sollicitatie voor 15 november 2021.

Lynn Quanjel
23 november 2021

‘Mijn verhaal ging helemaal viral’

Model en influencer Lynn Quanjel kreeg in 2020 een stoma. Sindsdien doet ze er alles aan om het...