Gloednieuwe folder over voeding beschikbaar

De Stomavereniging heeft een gloednieuwe folder uitgebracht: ‘Voedingstips bij een stoma of pouch’. In deze folder staan niet alleen tips om je vochtbalans op peil te houden, maar ook tips om winderigheid en sterke geurtjes te voorkomen. Ook vind je uitleg wat je kunt doen bij problemen als verstopping, dunne ontlasting of uitdroging. Je kunt de folder ook op papier bestellen via folders.

Voedingstips

In principe kun je met een stoma of pouch alles eten en drinken. Je hoeft dus geen speciaal dieet te volgen. Wel is het handig om alert te zijn op mogelijke problemen, zoals te dunne ontlasting, uitdroging of verstopping. De nieuwe folder over voeding bevat algemene voedingstips voor mensen met een stoma of pouch. Daarnaast staan er ook extra tips per type stoma. Ook staat er handige informatie over wat je kunt doen bij high output. Neem eens een kijkje. Je kunt de folder ook op papier bestellen via folders

Stoma app
25 februari 2020

Wil jij meedenken over een nieuwe app voor stomadragers?

Het Amsterdam Medisch Centrum (AMC) ontwikkelt een mobiele applicatie om mensen met een stoma...

belasting
18 februari 2020

Belasting: aftrek zorgkosten 2019