Heb jij problemen met stomamateriaal?

Voor een afstudeeronderzoek van de Universiteit Twente zijn studenten op zoek naar colo- en ileostomadragers die problemen hebben bij het gebruik van stomamateriaal. Denk bijvoorbeeld aan wrijving, druk op de huid of verminderd absorptievermogen van het stomamateriaal. Met deze informatie gaan zij op zoek naar innovatieve oplossingen voor stomamateriaal.

Oplossingen in de natuur

Dit onderzoek is onderdeel van een afstudeeronderzoek voor de studie ‘Industrial Design Engineering’. De oplossingen voor de problemen met het stomamateriaal worden gezocht in de natuur. Dit wordt ook wel ‘biomimicry’ genoemd. Gebaseerd op deze bevindingen, wordt de oppervlakte of vorm van de huidplak of stomazak zo aangepast dat problemen verminderd worden.

Doe mee

Wil jij meehelpen om de problemen rondom stomamateriaal in kaart te brengen? Vul dan deze vragenlijst in: https://utwentebs.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_802TtQPRSNtvQTr

De studenten zijn op zoek naar ileo- en colostomadragers tussen de 18 en 65 jaar. Het invullen van de vragenlijst duurt 10-15 minuten. Je kunt meedoen t/m zaterdag 31 oktober. Heb je vragen of wil je meer informatie over dit onderzoek? Stuur dan een mail naar h.reuvekamp@student.utwente.nl

Vooruitgang december 2020 cover