Schrijf je nu in voor het feestelijke Stoma Event

Maandag 27 juni 2022 is het zover: dan organiseert de Stomavereniging een Stoma Event voor iedereen met een stoma of pouch. Het wordt een bijzondere dag op een bijzondere locatie. Wij zijn blij dat we elkaar na twee coronajaren weer kunnen ontmoeten en met elkaar in beweging kunnen komen!

Op het Stoma Event ontmoet je andere stoma- en pouchdragers en hun eventuele partner. Ook hoor je de laatste ontwikkelingen over stomazorg en hulpmiddelen, en kun je vragen stellen aan fabrikanten en leveranciers. En er is méér, want je kunt ook informatieve workshops en actieve clinics volgen.

Het is nu mogelijk om je in te schrijven voor het Stoma Event. Lees eerst zorgvuldig alle informatie door en ga vervolgens naar het inschrijfformulier helemaal onderaan deze pagina.

Waar en wanneer is het Stoma Event?

Datum: maandag 27 juni 2022
Tijd: 11.00 tot 17.30 uur (ontvangst vanaf 10.30 uur)
Locatie: Sportcentrum Papendal bij Arnhem
Adres voor navigatie: Hotel Papendal, Papendallaan 3, 6816 VD Arnhem.

Papendal is centraal gelegen en goed bereikbaar met de auto vanaf de A50 of A12. Parkeren is mogelijk op P1. Op het terrein zal ons Stoma Event aangegeven worden.

Met het openbaar vervoer kun je vanaf station Arnhem buslijn 10 pakken, die stopt bij de bushalte op het terrein. Ook buslijn 105 is mogelijk, dan stap je uit bij halte Van der Valk / Papendal en dan is het nog enkele minuten lopen. Plan je reis via 9292.

Eigen bijdrage

Voor het Stoma Event vragen wij een eigen bijdrage. Voor leden van de Stomavereniging is dit € 7,50 en voor niet-leden € 15,00. Dit bedrag is inclusief de lunch en borrel.

Ben je nog geen lid, maar wil je wél profiteren van de korting? Word dan vandaag nog lid van de Stomavereniging door eerst dit formulier in te vullen. Vervolgens kun je op onderstaand inschrijfformulier voor het Stoma Event meteen aanvinken dat je lid bent, en gebruik maken van het ledenvoordeel.

Heb je een smalle beurs? Ook dan ben je welkom op ons Stoma Event. Vul op het inschrijfformulier in of en welke bijdrage je kunt doen.

Heb je je ingeschreven voor het Stoma Event, maar ben je toch verhinderd? Laat dit dan uiterlijk vier weken van te voren weten aan ons via het contactformulier, dan storten wij de eigen bijdrage terug. Geef daarin aan onder welke naam je je hebt ingeschreven en welk bedrag je hebt betaald.

• Vanaf 10.30 uur: inloop
  • 11.00 uur tot 12.15 uur: inspiratiesessie met Esther Vergeer, voormalig rolstoeltennisser en -basketballer
  • 12.15 tot 13.30 uur: lunch
  • 13.30 tot 16.00 uur: twee workshopsrondes óf een actieve clinic
  • 16.15 tot 17.00 uur: Marcellino Bogers over humor in de zorg
  • 17.00 tot 17.30 uur: dankwoord en afsluitende borrel

Workshopsrondes en actieve clinics

In de middag zijn er twee workshopsrondes: van 13.30 tot 14.30 uur en van 15.00 tot 16.00 uur. Je hebt de keuze uit de volgende workshops:

• Workshop 1 Huidgezondheid.
    Hoe vind je passend stomamateriaal? En hoe kun je je huid zo goed mogelijk verzorgen?
  • Workshop 2 Voeding.
    Waar moet je rekening mee houden, als je een stoma draagt? We gaan ook een mini-quiz doen over voedingsweetjes.
  • Workshop 3 Sterk met Stoma.
    Een speciale workshop over ons online programma voor meer veerkracht.
  • Workshop 4 Partnerworkshop.
    Heeft jouw partner een stoma of pouch? Ga dan in gesprek met andere partners.
  • Workshop 5 Pouch.
    Heb jij een pouch, of overweeg je de aanleg van een pouch? Tijdens deze workshop hoor je alles wat je wilt weten.
  • Workshop 6 Bewegen met een stoma.
    Wat is er mogelijk en waar moet je op letten?
  • Workshop 7 Stomabreuk.
    Hoe kun je dit voorkomen? En wat te doen als jou dit overkomt?
  • Workshop 8 De kwaliteit van jouw leven telt!
    Hoe kun je samen met jouw zorgverlener beslissingen nemen in het zorgproces? Het is belangrijk om de dingen die je het liefste doet, zo goed mogelijk te kunnen blijven doen.

Ook bieden wij een aantal actieve clinics aan. Let op! De clinics rolstoelbasketbal en boogschieten duren de hele middag, van 13.30 tot 16.00 uur. Kies je hiervoor, dan kun je niet deelnemen aan beide workshoprondes. Kies je voor de clinic Zang, dan kun je de andere ronde nog een workshop uitkiezen.

Heb je je aangemeld voor een clinic? Je wordt een kwartier voor tijd opgehaald door een medewerker van Papendal. Verzamel daarom bij de aanmeldbalie van de Stomavereniging. Je hoeft geen speciale (sport)kleding of schoenen mee te nemen.

• Clinic rolstoelbasketbal
  • Clinic boogschieten
  • Clinic zang met Brian Zalmijn (start ronde 1: 13.15 uur. Start ronde 2: 14.45 uur).

Inspirerende sessies

We starten de dag met een inspiratiesessie van Esther Vergeer. Zij is een voormalig rolstoeltennisster en -basketbalster en bezette vanaf april 1999 onafgebroken de eerste plaats op de wereldranglijst in het rolstoeltennis tot januari 2013. Esther vertelt open en eerlijk over haar ervaringen als topsportster met een handicap. Haar verhalen over het omgaan met tegenslagen en haar doorzettingsvermogen zijn indrukwekkend. Motivatie, openhartigheid en enthousiasme zijn hierbij de sleutelwoorden.

We sluiten de dag af met Marcellino Bogers. Als ziekenverzorger, verpleegkundige, docent, leidinggevende en actievoerder was hij 16 jaar lang actief binnen de ziekenhuizen. In de Zorg en Humor lezing staat Marcellino uitgebreid stil bij de werking, de effecten en de mogelijkheden van gebruik van humor. Lachen is pijnstillend, ontspannend en helpt mensen om te gaan met hun angsten.

Inschrijven Stoma Event

Word jij ook zo enthousiast van het programma en heb je zin om andere stoma- en pouchdragers te ontmoeten? Klik dan op onderstaande knop om het inschrijfformulier te openen. Let op! Na het versturen van het formulier volgt meteen de betaalmogelijkheid van de eigen bijdrage.

stomaJONG weekend
24 mei 2022

StomaJONG weekend een groot succes! Lees de reacties van deelnemers

Afgelopen weekend vond het StomaJONG weekend plaats in Zeeland, dat we samen met Outward Bound...

huidproblemen rondom de stoma
23 mei 2022

Huidproblemen rondom de stoma. Waardoor ontstaan ze en wat doe je eraan?

Huidproblemen rondom de stoma komen vaak voor. Toch trekt maar een op de vijf stomadragers aan de...

InstagramNieuwsVooruitgang
StomaTEENS kamp
18 mei 2022

Tiener met een stoma of pouch? Ga deze zomer mee op kamp!

Samen met Outward Bound organiseren wij deze zomer in Zeeland een kamp voor tieners (12 t/m 17...

InstagramNieuws