Is jouw stomaverpleegkundige goud waard?

Nomineer hem/haar voor Stomaverpleegkundige van het Jaar!

Heb je een fijne stomaverpleegkundige bij wie je altijd terecht kunt, coronatijd of niet? Of die om een andere reden GOUD is? Bijvoorbeeld omdat hij of zij je in barre of emotionele tijden bijstaat met raad en daad? Zet hem of haar in het zonnetje! Hoe? Door mee te doen aan onze actie.

Op woensdag 12 mei, de Dag van de Verpleging, kun je jouw stomaverpleegkundige (coronaproof) een award in de vorm van een speciaal mondkapje overhandigen om hem of haar te bedanken.

En dan?

Natuurlijk willen we zoveel mogelijk andere stomadragers laten zien dat jouw stomaverpleegkundige GOUD is. Daarom vragen we je om een foto of filmpje van de overhandiging op social media te delen met #goud of #mijnstomaverpleegkundigeisgoud.

Doe mee: Stomaverpleegkundige award aanvragen

Doe je ook mee? Meld je aan via dit formulier. Wij zorgen dat je op tijd jouw award in huis hebt. We leggen alles uit in een brief die we met de award meesturen. Meld je snel aan want op = op.

Aanmelden tot 1 mei

Je kunt je stomaverpleegkundige nomineren t/m 1 mei. Uiterlijk in de week van 3 mei krijg je de award thuisgestuurd. Mochten er meerdere inzendingen zijn voor dezelfde stomaverpleegkundige dan krijg de eerste inzender de award om uit te reiken.

P.S.:

Stomazorg in coronatijd

Vanwege de strijd tegen het coronavirus zeggen ziekenhuizen veel zorg af. Ook gaan mensen zélf liever niet naar het ziekenhuis, uit angst besmet te raken met het virus. Veel stomaverpleegkundigen maken zich zorgen. Veel stomadragers bellen minder dan normaal. Ze denken dat alles alleen nog draait om corona.

Bel je stomaverpleegkundige

Trek op tijd aan de bel. Heb je bijvoorbeeld last van roodheid rond je stoma, dan is dat met een eenvoudig middel goed te behandelen. Blijf je er nog een maand of twee mee rondlopen vanwege de coronamaatregelen, dan wordt dat moeilijker. Ook een stomabreuk kan enorm verergeren. En wat denk je van slecht passend materiaal? Last hebben van een lekkage is een drama en onnodig. Want met één telefoontje en een app of mail met foto kan de stomaverpleegkundige je helpen aan stomamateriaal dat wel past.

IryPump
19 oktober 2021

B. Braun stopt met productie van artikelen voor stoma-irrigatie

Fabrikant B.Braun Medical heeft besloten te stoppen met het produceren van artikelen voor...