‘Stomamateriaal-vergelijker’

De ‘stomamateriaal-vergelijker’ zou dat wat zijn? Een platform waarbij je in één oogopslag de eigenschappen van verschillende stomamaterialen kunt zien. Vijf ambitieuze eerstejaars studenten van de studies geneeskunde en biomedische wetenschappen aan de Radboud Universiteit Nijmegen doen hier momenteel onderzoek naar.

De studenten gaan in samenwerking met de Stomavereniging kijken of het mogelijk is om een onafhankelijk platform te creëren waarop stomamateriaal vergeleken wordt. In de vragenlijst wordt dit idee verder uitgelegd. Het is de bedoeling om de ‘stomamaterialen vergelijker’ aan te passen aan de wensen en behoeftes van stomadragers. Dus door mee te doen aan dit onderzoek, kun je een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de ‘stomamaterialen-vergelijker’.

Betrek je stomaverpleegkundige

Let op! De ‘stomamaterialen vergelijker’ is niet bedoeld om de stomaverpleegkundige te vervangen, het kan eerder worden gebruikt als aanvulling. Wil je van materiaal wisselen? Overleg dan eerst met je stomaverpleegkundige.

Doe mee aan het onderzoek

Wil jij hen helpen? Vul dan volledig anoniem deze vragenlijst in. Of kopieer deze link in je internetbrowser: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeyZ2NbVCdPPakxcJckoAgPl_D65I68Oi9f7WR4PAO02yyCRQ/viewform De vragenlijst duurt 10 tot 15 min.

IryPump
19 oktober 2021

B. Braun stopt met productie van artikelen voor stoma-irrigatie

Fabrikant B.Braun Medical heeft besloten te stoppen met het produceren van artikelen voor...