Kijk het webinar ‘Nog een wereld te winnen voor stomadragers’ terug

Vanavond organiseerden we samen met vergoedgeregeld.nl een webinar over de vergoedingen en verkrijgbaarheid van stomahulpmiddelen. Veel stomadragers ervaren beperkingen bij het verkrijgen van de juiste hulpmiddelenzorg, blijkt uit ons gezamenlijke onderzoek. Dat kan en moet anders! Er is nog een wereld te winnen voor stomadragers.

Tijdens het webinar nam onze voorzitter Sanne Blom samen met Filip de Groeve van Coloplast de resultaten van het onderzoek door. Ook gaf stomaverpleegkundige Claudia van Tienderen (Spaarne Gasthuis) tips en vertelden stomadragers Pierre en Esther over hun ervaringen.

Bovendien was er de gelegenheid voor deelnemers om hun vraag in te sturen, die tijdens het webinar werd beantwoord. De rode draad: neem zelf de regie over je stomazorg. Problemen als huidirritatie en lekkages horen er niet te zijn, dus onderneem dan altijd actie, door bijvoorbeeld je stomaverpleegkundige om hulp te vragen.

Kijk het webinar ‘Nog een wereld te winnen voor stomadragers’ terug

Nieuwsgierig naar het webinar? Ontdek wat je zorgverzekeraar vergoedt, lees hoe hulpmiddelenzorg werkt of hoor onze tips voor passende hulpmiddelenzorg via de terugkijkmogelijkheid hieronder.

Heb je naar aanleiding van het webinar nog vragen over je stomahulpmiddelen? Neem dan contact met ons op. Ook horen we graag hoe je dit webinar vond!

stomaJONG weekend
24 mei 2022

StomaJONG weekend een groot succes! Lees de reacties van deelnemers

Afgelopen weekend vond het StomaJONG weekend plaats in Zeeland, dat we samen met Outward Bound...

huidproblemen rondom de stoma
23 mei 2022

Huidproblemen rondom de stoma. Waardoor ontstaan ze en wat doe je eraan?

Huidproblemen rondom de stoma komen vaak voor. Toch trekt maar een op de vijf stomadragers aan de...

InstagramNieuwsVooruitgang
StomaTEENS kamp
18 mei 2022

Tiener met een stoma of pouch? Ga deze zomer mee op kamp!

Samen met Outward Bound organiseren wij deze zomer in Zeeland een kamp voor tieners (12 t/m 17...

InstagramNieuws