Lintje voor vrijwilliger Petra de Veer

Op vrijdag 21 september kreeg Petra de Veer, vrijwilliger bij de Stomavereniging, een koninklijke onderscheiding. En niet zomaar één. De burgemeester van Beverwijk benoemde haar tot Ridder in de orde van Oranje-Nassau.

Tijdens een themabijeenkomst over stoma en breuken in het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk kreeg de blij verraste De Veer het verdiende lintje opgespeld door de burgemeester van Beverwijk Martijn Smit. De Stomavereniging had Petra de Veer samen met een aantal andere organisaties voorgedragen voor een lintje.

In het zonnetje

Nu ze langzaam afscheid aan het nemen is, vond de Stomavereniging het tijd om dit optimistische en goed gehumeurde ‘mensen-mens’ dat altijd voor iedereen klaar staat eens in het zonnetje te zetten. Sinds het jaar 2000 bezoekt De Veer mensen die net een stoma hebben gekregen of nog gaan krijgen om te praten over de impact van een stoma op hun leven. Al snel na 2000 werd ze gevraagd als coördinator van de regionale bezoekdienst en werd ze onderdeel van het regionale bestuur. Bij afwezigheid van een regiovoorzitter trad ze op als ad interim regiovoorzitter. Deze functies is ze blijven vervullen toen ze in 2005 toetrad tot het landelijk en dagelijks bestuur van de Stomavereniging als landelijk coördinator van de bezoekdienst. Ze heeft ruim 8 jaar deel uitgemaakt van het bestuur tot 2013. Tot januari van dit jaar was ze landelijk coördinator van de bezoekdienst. Mede door haar inzet is de bestuurlijke structuur van de Stomavereniging gereorganiseerd. De Veer was daarnaast ook vele jaren actief in twee besturen van zangkoren in Beverwijk en Heemskerk.

Namens de Stomavereniging waren directeur Anne Braakman en office manager Monique Verwey, Babs Banning en Maria Wiebosch-Steeman van het Verenigingsbestuur en het regionale bestuur van de Regio Midden aanwezig om Petra te feliciteren.

Stoma app
25 februari 2020

Wil jij meedenken over een nieuwe app voor stomadragers?

Het Amsterdam Medisch Centrum (AMC) ontwikkelt een mobiele applicatie om mensen met een stoma...

belasting
18 februari 2020

Belasting: aftrek zorgkosten 2019