Meldpunt stomamaterialen open

Het Meldpunt stomamaterialen is open! Vanaf 6 januari kunt u hier terecht met al uw ervaringen met stomamateriaal. De Nederlandse Stomavereniging geeft zo extra aandacht aan het belangrijke onderwerp ‘kwaliteit en betaalbaarheid van stomamaterialen’. Meld uw ervaring met stomamaterialen!

Wat doen we met uw signalen?

Heeft u twijfels over uw stomamateriaal? Of maakt u zich zorgen om iets wat u heeft meegemaakt met uw zorgverzekeraar, medisch speciaalzaak of stomaverpleegkundige? Laat het ons dan weten! Met uw signalen kunnen wij uw belangen nog beter behartigen. Want iedere stomadrager verdient het om passend materiaal en passende zorg te krijgen.

Extra aandacht stomamaterialen

Het openen van het meldpunt is het gevolg van een uitvraag in de zomer onder het Stomapanel. Daaruit bleek dat u ongerust bent over de kwaliteit en betaalbaarheid van stomamateriaal in de toekomst. Wij vonden dit zo’n belangrijk signaal dat dit onderwerp extra aandacht krijgt in 2014. De opening van het meldpunt is de eerste zichtbare actie.

belasting

Belasting: aftrek zorgkosten 2019

Leven met een stoma, pouch of ziekte brengt kosten met zich mee. Kosten voor medische zorg,...

Complicaties sww

Knelpuntenanalyse stoma hulpmiddelenzorg

In december 2019 vroegen we welke knelpunten worden ervaren in de stoma hulpmiddelenzorg. Maar...

vegetables-nieuiwsbericht
18 februari 2020

Heb jij ervaring met een diëtist?

Heb je voedingsadvies gekregen van een stomaverpleegkundige én / of een diëtist? Wat zijn je...