NIEUW: Informatie over onderzoek en innovatie

De Stomavereniging vindt het belangrijk dat de stomazorg en de kwaliteit van leven van stomadragers, steeds beter worden. Wij volgen en steunen dan ook allerlei vormen van onderzoek. Denk bijvoorbeeld aan uiteenlopende innovaties van zowel fabrikanten als stomadragers. Daarnaast doet de Stomavereniging ook online onderzoek onder mensen met een stoma of pouch via het stomapanel. Want samen weten we meer!

Website onderzoek en innovatie

Als aftrap heeft de Stomavereniging nu een speciaal gedeelte over onderzoek en innovatie op haar website gelanceerd. Op deze pagina’s vindt u onder andere informatie over de onderzoeken die nu lopen; aan welke onderzoeken u zelf mee kunt doen en wat de laatst innovaties zijn. Kijk nu naar ‘Onderzoek & Innovatie’

Meer innovatie in 2019

Voor de komende jaren wil de Stomavereniging het volgende bereiken:

• Knelpunten in kaart brengen en stimuleren van onderzoek en innovatie in stomazorg en hulpmiddelen
  • Deelnemen in wetenschappelijk onderzoek vanuit het perspectief van stoma- en pouchdragers
  • U op de hoogte brengen over het laatste nieuws op het gebied van onderzoek en innovatie in stomazorg en hulpmiddelen

Uw ideeën

Heeft u zelf ideeën of knelpunten waar u tegen aan loopt met betrekking tot stomazorg of kwaliteit van leven bij een stoma? Of heeft u andere initiatieven of wetenschappelijke onderzoeken gezien die ook voor de Stomavereniging relevant zijn? Geef het aan ons door via mijnervaring@stomavereniging.nl

belasting

Belasting: aftrek zorgkosten 2019

Leven met een stoma, pouch of ziekte brengt kosten met zich mee. Kosten voor medische zorg,...

Complicaties sww

Knelpuntenanalyse stoma hulpmiddelenzorg

In december 2019 vroegen we welke knelpunten worden ervaren in de stoma hulpmiddelenzorg. Maar...

vegetables-nieuiwsbericht
18 februari 2020

Heb jij ervaring met een diëtist?

Heb je voedingsadvies gekregen van een stomaverpleegkundige én / of een diëtist? Wat zijn je...