Nieuwe beleidsmedewerker Stomavereniging

Het landelijk bureau van de Stomavereniging krijgt versterking. Per 19 maart 2019 start Anni Tüski als beleidsmedewerker . De Stomavereniging heeft vanaf nu een team van twee beleidsmedewerkers die samen de belangen van mensen met een stoma of pouch nog beter op de kaart gaan zetten.

Ervaring

Anni heeft de afgelopen 25 jaar verschillende functies gehad op het gebied van zorg en welzijn, zowel in Nederland als binnen Europa. De laatste jaren heeft zij op projectmatige basis organisaties ondersteund op het gebied van patiëntenzorg en onderzoek.

Zij maakt zich al jarenlang sterk voor patiëntgerichte ontwikkeling waarbij keuzevrijheid en kwaliteit van leven centraal staan. “Het is een uitdaging om goede randvoorwaarden te scheppen om patiënten sterk te maken, het heft in eigen handen te laten nemen en te behouden”, aldus Anni. Dit sluit mooi aan bij datgene waarvoor de Stomavereniging zich sterk maakt.

Beleidsmedewerker

Anni gaat aan de slag als beleidsmedewerker. Zij gaat zich onder andere bezighouden met  de samenstelling van de onderzoeksagenda, het opzetten van stoma scholing in de regio en de beleidsmatige ontwikkelingen in de regio’s . Haar werkdagen zijn dinsdag, woensdag en donderdag.

belasting

Belasting: aftrek zorgkosten 2019

Leven met een stoma, pouch of ziekte brengt kosten met zich mee. Kosten voor medische zorg,...

Complicaties sww

Knelpuntenanalyse stoma hulpmiddelenzorg

In december 2019 vroegen we welke knelpunten worden ervaren in de stoma hulpmiddelenzorg. Maar...

vegetables-nieuiwsbericht
18 februari 2020

Heb jij ervaring met een diëtist?

Heb je voedingsadvies gekregen van een stomaverpleegkundige én / of een diëtist? Wat zijn je...