Ontwikkelingen coronavirus 23 t/m 29 maart

In dit blog houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen omtrent het coronavirus. Het gaat daarbij om nieuws dat relevant is voor mensen met een stoma. 6 veel gestelde vragen over corona en stoma & pouch lees je hier. Houd voor algemene informatie over besmettingsaantallen en maatregelen de website van het RIVM in de gaten. Op Thuisarts lees je wat je kunt doen als je klachten hebt. Je kunt bij vragen ook het landelijke informatienummer bellen: 0800-1351. Behoefte aan een luisterend oor, advies of extra hulp? Bel dan het noodnummer van het Rode Kruis: 070-4455888

Bereikbaarheid Stomavereniging

25 maart – De medewerkers van de Stomavereniging werken – in lijn met de landelijke maatregelen – voornamelijk vanuit huis. Daardoor is het Landelijk Bureau beperkt bereikbaar. Bellen kan ’s morgens van 9.30 uur tot 12.30 uur naar nummer 030 – 634 39 10. Bel je na die tijd dan kun je de voicemail inspreken of mailen naar info@stomavereniging.nl. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Nieuwe landelijke Stomadag eind september

25 maart – Helaas hebben we de Stomadag in Leiden moet afzeggen. Door de aangescherpte regels tot 1 juni moeten we helaas ook de Stomadag in Assen definitief annuleren. We beseffen dat dit niet alleen voor ons, maar juist voor onze leden een teleurstelling is. De Stomadagen betekenen immers ontzettend veel voor mensen met een stoma of pouch. We overwegen nu om eind september een landelijke Stomadag in het midden van het land te organiseren. Uiteraard kan dat alleen als de omstandigheden het toelaten. Wij houden je hiervan op de hoogte.

Aangescherpte maatregelen

23 maart – Het kabinet heeft extra maatregelen genomen in de aanpak van het coronavirus.

• Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten voor werk wanneer je niet thuis kunt werken, voor boodschappen, of om voor anderen te zorgen.
  • Een frisse neus halen kan, maar doe dit niet in een groep.
  • Houd altijd afstand van anderen (minimaal 1,5 meter) en vermijd sociale activiteiten en groepen mensen.

Eerdere berichten over corona

De eerdere berichten (t/m 22 maart) lees je hier.

survey- nieuwsbericht
25 maart 2020

Deelnemers enquête dikkedarmkanker gezocht

Ben je behandeld tegen dikkedarmkanker en wil je meewerken aan een enquête? Kanker is een...