Oxmed in Nederlandse handen

Het Duitse Oxmed, fabrikant van stomazakjes en accessoires, is overgenomen door het Nederlandse Cornelion, een groep bedrijven met diverse ondernemingen in de stomazorg. Hiermee is het Duitse stomamerk nu in Nederlandse handen gekomen.

Oxmed begon in 2012 in Emmerich (Duitsland) en levert inmiddels aan meer dan 30 landen. Het bedrijf verwacht de komende jaren wereldwijde groei, onder andere door forse uitbreiding van het assortiment. Om de toenemende vraag van klanten ook in de toekomst voldoende aan te kunnen is daarom tijdig naar een overnamepartij gezocht.

Het ambitieuze Cornelion heeft de exclusieve vertegenwoordiging van enkele importmerken (o.a. Welland) in het bezit. De organisatie is al jaren met succes in Nederland en sinds kort in België actief. Het zocht naar mogelijkheden voor wereldwijde verkoop met een eigen merk stomaproducten. Daarin voorziet Oxmed.

Cornelion heeft na de aandelentransactie het volledige eigendom van Oxmed. In Duitsland blijft de vestiging gewoon open. De afdeling Verkoop verhuist wel naar Heteren (NL) waar het hoofdkantoor van Cornelion gevestigd is.

Bron: Oxmed

Peggy Hesseling
13 oktober 2021

‘Ik ga in de overlevingsstand’

Peggy Hesseling (37), vrijwilliger bij StomaJong, besteedt haar beperkte energie bewust. ‘Ik...

InstagramNieuwsVooruitgang
vacature
11 oktober 2021

Gezocht: Belangenbehartiger (28 uur per week)

Ben jij op zoek naar een dynamische functie waarbinnen je op een breed en divers terrein opereert?...

InstagramNieuws
Wereld Stomadag 2021
22 september 2021

Wereld Stomadag 2021: doe je ook mee aan onze online actie?

Op zaterdag 2 oktober a.s. is het Wereld Stomadag. Deze dag kunnen we natuurlijk niet ongemerkt...

InstagramNieuws