Steun de Stomavereniging

Met jouw financiële steun maak je het de Stomavereniging mogelijk te blijven werken aan een optimale kwaliteit van leven voor mensen met een stoma of pouch. Door te doneren kunnen wij goede voorlichting over het leven met een stoma of pouch blijven geven; mensen (virtueel) met elkaar in contact brengen en belangen behartigen voor mensen met een stoma of pouch. Vrijblijvend een eenmalige donatie geven? Dat kan gemakkelijk en snel door middel van iDeal via deze website.

Dit bereiken we ermee

Met jouw hulp kan de Stomavereniging werk van betekenis doen. Dit is wat we het afgelopen jaar hebben bereikt en nu ontwikkelen:

• De Stoma Wegwijzer: Deze digitale tool geeft antwoord op de 100 meest gestelde vragen over stomazorg. In heldere, begrijpelijke taal.
  • Slimme app: Samen met het AMC ontwikkelt de Stomavereniging de Stoma App. Deze ondersteunt mensen in het hele proces van operatie tot nazorg.
  • Training ‘Een stoma? En nu?’: Ook wel de ‘stoma scholing’ genoemd. Bijzonder: ervaringsdeskundigen geven deze training samen met stomaverpleegkundigen aan mensen die net een stoma hebben. Allerlei praktische vragen en onderwerpen uit het dagelijks leven met een stoma komen aan bod.
  • Onderzoeksagenda: De Stomavereniging stelt haar eigen onderzoeksagenda op. Zo kan zij een actievere rol spelen bij het stimuleren van wetenschappelijk onderzoek. Bijvoorbeeld naar innovaties in de zorg, technologie en hulpmiddelen.
  • #Taboemoe: Met deze campagne – in samenwerking met de Maag Lever Darm Stichting – creëert de Stomavereniging meer begrip voor mensen die kampen met een spijsverteringsziekte.
  • Stichting Darmkanker: Veel mensen met een (tijdelijke) stoma hebben te maken (gehad) met darmkanker. Maar de zorg kan beter, en waar vind je als patiënt de juiste informatie op één plek? Daarom richt de Stomaverenging de Stichting Darmkanker op.

Andere manieren om de Stomavereniging te steunen

Wil je de Stomavereniging op een andere manier steunen? Dat kan:

• Steun ons structureel: Je kunt de Stomavereniging ook voor langere tijd steunen, bijvoorbeeld maandelijks of jaarlijks. Steun je ons voor langere tijd, dan kan dit zelfs belastingvoordeel opleveren.
  • Lidmaatschap met belastingvoordeel: Als je de komende 5 jaar of langer lid blijft van de Stomavereniging en ons extra wilt steunen, dan kan dit via een lidmaatschap met belastingvoordeel.
  • Nadenken over nalaten…. : Nalaten. Het is geen onderwerp waar we dagelijks over praten. Voor ons kan jouw nalatenschap veel verschil maken.

Meer weten?

Heb jij vragen of wil je meer weten over doneren aan de Stomavereniging? Neem contact op met ons via 030-634 39 10 of mail naar mijnervaring@stomavereniging.nl. Wij geven je graag meer informatie.

bezoekdienst
1 augustus 2022

Heb of krijg jij een stoma of pouch? Meld je aan voor onze bezoekdienst

Als je sinds kort een stoma/pouch hebt of binnenkort krijgt, dan komt er veel op je af. De kans is...

Vrijwilligers gezocht! (1)
27 juli 2022

Vrijwilligers gezocht voor werkgroep Virtueel Kantoor

Wij zoeken vrijwilligers voor in de centrale werkgroep Virtueel Kantoor. Vier keer per jaar is er...

InstagramNieuws
Facebookgroep StomaPARTNERS
26 juli 2022

Word jij moderator van onze Facebookgroep StomaPARTNERS?

Enkele maanden geleden hebben wij een besloten Facebookgroep opgericht, speciaal voor partners van...

InstagramNieuws