Tiener met een stoma of pouch? Ga deze zomer mee op kamp!

Samen met Outward Bound organiseren wij deze zomer in Zeeland een kamp voor tieners (12 t/m 17 jaar) met een stoma of pouch. Het doel: een leuke tijd hebben én je veerkracht vergroten!

Ga je mee met het Outward Bound StomaTEENS kamp in juli? Tij­dens avontuurlijke outdooractiviteiten werken we samen aan het verbeteren van jouw zelfvertrouwen, eigenwaarde en gevoel van onafhankelijkheid. Je ontwikkelt tijdens het kamp de band met jezelf, anderen én de natuur. De kampen worden bege­leid door getrainde professionals.

Een beetje spannend?

Misschien vind je het wel een beetje spannend, zo’n kamp ver van huis en met andere tieners die je (nog) niet kent. In mei dit jaar is er ook een kamp geweest voor jongeren (18+) met een stoma. Lees hun enthousiaste verhalen, en misschien trekt dit jou over de streep? Het is heel normaal en logisch dat je het vooraf spannend vindt, maar de jongeren gaven aan dat ze blij waren dat ze over die drempel gestapt zijn.

Activiteiten tijdens het Outward Bound StomaTEENS kamp

Een greep uit de activiteiten die we gaan doen:

• Uitgebreide kennismaking en teambuilding
  • Fietstocht door het bos met kaart en kompas
  • Beach clean-up
  • Hertensafari in de duinen
  • Surf lifesaving
  • Lunch op het strand
  • Gezamenlijk koken en eten
  • Kampvuur maken

Verblijf

Tijdens de kampen verblijven we in de luxe groepsaccommodatie In den Boogerd, een (voormalige) fruitboomgaard-boerderij. Deze 5-sterren groepsaccommodatie voor 36 personen kenmerkt zich door zijn landelijke karakter en heeft een ruime woonkamer, aparte televisiekamer, separate keuken, bijkeuken en maar liefst 16 slaapkamers en 14 badkamers. Hierdoor is het eventueel mogelijk om een eigen slaap- en badkamer te krijgen.

In de woonkamer kunnen we gezellig bijpraten of chillen bij de houtkachel. De aparte keuken met o.a. oven, magnetron en vaatwasser is compleet ingericht voor zelfverzorging. In de bijkeuken bevinden zich een extra koelkast, vriezer, wasmachine en wasdroger. Écht het comfort van thuis.

De locatie is rolstoeltoegankelijk. Maak je gebruik van een rolstoel, dan adviseren wij wel om even contact op te nemen met de organisatie Outward Bound, om door te spreken wat je precies nodig hebt.

Praktische gegevens

Het Outward Bound StomaTEENS kamp is bedoeld voor tieners met een stoma of pouch (12 t/m 17 jaar).

• Datum: maandag 25 t/m vrijdag 29 juli 2022
  • Locatie: Hoeve de Haayman in Burgh-Haamstede
  • Eigen bijdrage: € 75,-
  • Er is een verpleegkundige aanwezig met kennis van stoma’s.

Inschrijven

Schrijf je in voor dit kamp via onderstaand knop. Let op! Na het versturen van het formulier volgt meteen de mogelijkheid tot betaling van je eigen bijdrage.

Sponsoring

Het kamp wordt mede mogelijk gemaakt door:

lotgenotencontact bij kanker
30 juni 2022

Wat is jouw ervaring met lotgenotencontact bij kanker?

Heb jij kanker (gehad) of heb je een verhoogde kans op kanker? Dan horen we graag wat jouw...

InstagramNieuws
praatkaarten winnen ABC Trofee
29 juni 2022