Stomavereniging krijgt dikke voldoende!

De Stomavereniging krijgt een 7,7 van haar leden en blinkt vooral uit in betrouwbare informatievoorziening en inzet voor de beste zorg. Dit blijkt uit een tevredenheidsonderzoek bij 876 leden. Daarnaast wordt ons kwartaalmagazine Vooruitgang graag gelezen en is een belangrijke bron van informatie.

Stomavereniging heeft sterke reputatie zeggen leden

‘Het is goed om terug te horen dat onze inzet wordt gezien’ zegt Anne Braakman, directeur van de Stomavereniging ‘Volgens de respondenten behartigen wij de belangen van alle mensen met een stoma of pouch en zetten wij ons in voor het verbeteren van de kwaliteit van leven’, en dat is precies waar we ook voor staan. Dit is ook terug te lezen in onze missie.

Dit betekent niet dat er niets te verbeteren valt. Kansen zijn er vooral om mensen te helpen de beste zorg te kiezen en bij het zoeken van de samenwerking met andere patiëntenverenigingen. ‘Hier wordt hard aan gewerkt achter de schermen. De Stomavereniging zoekt steeds vaker de verbinding en samenwerking met andere organisaties, maar wel altijd met behoud van de eigen identiteit.’

Benieuwd naar onze activiteiten en bereikte doelen in 2017? En onze plannen voor de komende jaren? Deze zijn terug te vinden in ons jaarverslag.

Wie deden er mee met het onderzoek?

876 mensen met een stoma hebben de Stomavereniging beoordeeld. 70 procent van hen heeft een stoma vanwege kanker en 30 procent vanwege een andere ziekte of aandoening. Dit tevredenheidsonderzoek werd uitgevoerd door de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK) in samenwerking met 14 verschillende kankerpatiëntenorganisaties, waaronder de Stomavereniging.

lotgenotencontact bij kanker
30 juni 2022

Wat is jouw ervaring met lotgenotencontact bij kanker?

Heb jij kanker (gehad) of heb je een verhoogde kans op kanker? Dan horen we graag wat jouw...

InstagramNieuws
praatkaarten winnen ABC Trofee
29 juni 2022