U bent tevreden met de Stomavereniging!

Hoe tevreden bent u met de dienstverlening en de activiteiten van de Stomavereniging? Dat was de vraag die Levenmetkanker (vertegenwoordiger van diverse kankerpatiëntenverenigingen) namens de stomavereniging stelde in de ledenraadpleging eind 2014. U heeft massaal de vragenlijst ingevuld: er kwamen ruim 1200 enquêtes terug; meer dan bij vorige ledenraadplegingen in 2011 en 2012. En nog mooier, u bent heel tevreden, want uw algemene waardering is gestegen naar een 8 (dit was een 7,9).

Informatie

Informatie vinden is voor 78 procent van de respondenten de belangrijkste reden om lid te worden van de stomavereniging. Die informatie haalt u uit verschillende bronnen. Zo bezoekt 62 procent van de respondenten onze Stomadagen (voorheen Landelijke dagen). En ook inloopochtenden en –middagen en themabijeenkomsten worden door de helft van de deelnemers bezocht en goed beoordeeld. Vooruitgang wordt goed gelezen door 94 procent van de respondenten en u geeft het magazine gemiddeld een 8. Ook de digitale nieuwsbrief is populair bij driekwart van de deelnemers aan de ledenraadpleging. Deze nieuwsbrief scoort een eveneens een 8. Dezelfde score wordt aan de website gegeven. Brochures vindt u begrijpelijk, interessant en bruikbaar. Facebook en Twitter zijn minder populaire informatiebronnen. Slechts 6 procent zoekt informatie via deze kanalen.

Dienstverlening

Tot slot bent u ook over de dienstverlening van de stomavereniging goed te spreken. Wij krijgen wederom een 8 voor klantvriendelijkheid als u contact met ons opneemt. Al met al zijn wij heel blij dat u zo tevreden bent. Naast deze mooie uitslag gaf u ook zeer nuttige feedback voor verbeterpunten. Daarvoor onze dank, want alleen als wij weten wat er bij u leeft, kunnen wij onze dienstverlening daarop aanpassen.

Het volledige rapport lezen? Klik hier Tevredenheidsonderzoek Stomavereniging

belasting

Belasting: aftrek zorgkosten 2019

Leven met een stoma, pouch of ziekte brengt kosten met zich mee. Kosten voor medische zorg,...

Complicaties sww

Knelpuntenanalyse stoma hulpmiddelenzorg

In december 2019 vroegen we welke knelpunten worden ervaren in de stoma hulpmiddelenzorg. Maar...

vegetables-nieuiwsbericht
18 februari 2020

Heb jij ervaring met een diëtist?

Heb je voedingsadvies gekregen van een stomaverpleegkundige én / of een diëtist? Wat zijn je...