Vakantie: handige tips voor op reis

De zomervakantie is aangebroken aan en velen gaan weer op pad. Waar moet je aan denken vóór en tijdens je vakantie? Hoeveel stomamateriaal moet je meenemen op reis? Waar moet je aan denken als je gaat vliegen? Dat en meer vind je op deze pagina.

Stomamateriaal

Neem 1,5 tot 2 keer zoveel materiaal mee als wat je normaal gebruikt voor de periode dat je op vakantie gaat. Je bent dan goed voorbereid op calamiteiten. Verdeel het stomamateriaal over verschillende tassen. Mocht een tas zoek raken, dan heb je altijd nog materiaal achter de hand. Bedenk dat vervanging van de plak vaker nodig is bij warmte.

Medicijnen

Gebruik je speciale medicatie? Neem dan extra medicijnen mee om verlies, pijn, vertraging of een langer verblijf te kunnen opvangen. Neem medicijnen mee in je handbagage. Mocht je onverhoopt je ruimbagage bij een vliegreis kwijtraken of later aankomen, dan heb je altijd nog de medicijnen in je handbagage.

Lees meer tips

Andere handige tips vind je op onze pagina over reizen. Of download of bestel onze folder over reizen. Heb jij nog andere tips waarmee je andere stoma- of pouchdragers op weg wilt helpen? Laat het ons weten via mijnervaring@stomavereniging.nl.

IryPump
19 oktober 2021

B. Braun stopt met productie van artikelen voor stoma-irrigatie

Fabrikant B.Braun Medical heeft besloten te stoppen met het produceren van artikelen voor...