Werkgroep darmkanker wordt Stichting Darmkanker

Sinds 2020 staat werkgroep Darmkanker op eigen benen in de vorm van een nieuwe stichting: Stichting Darmkanker Nederland. De officiële lancering was zaterdag 12 december 2020. Alle informatie van werkgroep Darmkanker, nu dus Stichting Darmkanker, kun je terugvinden op www.darmkanker.nl.

In 2018 is werkgroep Darmkanker opgericht, als opmaat naar een eigen organisatie voor (ex)darmkankerpatiënten, hun partners en naasten. Tot op heden was er namelijk nog geen patiëntenorganisatie exclusief voor mensen met darmkanker, terwijl dit wel een grote groep in Nederland treft (ruim 80.000 Nederlanders). Darmkanker is de tweede vorm van kanker waar Nederlanders aan overlijden en er is een toename van het aantal jonge darmkankerpatiënten.

Stichting Darmkanker

Op 10 februari 2020 is deze werkgroep omgevormd naar een zelfstandige stichting: Stichting Darmkanker. Stichting Darmkanker wil hét platform zijn waar informatie en ervaringen kunnen worden uitgewisseld. De focus in 2021 ligt op het ontwikkelen van een eigen ‘gezicht’ die ervoor zorgt dat de Stichting Darmkanker herkend gaat worden als dé autoriteit op dit gebied. Daarnaast wil Stichting Darmkanker een stichting zijn voor en door vrijwilligers, ondersteund door een professioneel bureau, die financieel gezond is. Een ander belangrijk punt is daarom het werven, behouden en scholen van vrijwilligers en het inrichten van de professionele organisatie.

Op de hoogte blijven?

Wil je volledig op de hoogte blijven van de activiteiten van Stichting Darmkanker? Schrijf in voor de nieuwsbrief of word donateur op www.darmkanker.nl

Peggy Hesseling
13 oktober 2021

‘Ik ga in de overlevingsstand’

Peggy Hesseling (37), vrijwilliger bij StomaJong, besteedt haar beperkte energie bewust. ‘Ik...

InstagramNieuwsVooruitgang
vacature
11 oktober 2021

Gezocht: Belangenbehartiger (28 uur per week)

Ben jij op zoek naar een dynamische functie waarbinnen je op een breed en divers terrein opereert?...

InstagramNieuws
Wereld Stomadag 2021
22 september 2021

Wereld Stomadag 2021: doe je ook mee aan onze online actie?

Op zaterdag 2 oktober a.s. is het Wereld Stomadag. Deze dag kunnen we natuurlijk niet ongemerkt...

InstagramNieuws