Word jij ons nieuwe bestuurslid?

Draag jij de Stomavereniging een warm hart toe? En ben je gepassioneerd om de zorg en kwaliteit van leven van mensen met een stoma of pouch te verbeteren? De Stomavereniging zoekt betrokken en communicatief sterke bestuursleden, die samen met de andere bestuursleden sturing gaan geven aan onze professionele patiëntenorganisatie.

Wij hebben momenteel plaats voor twee enthousiaste bestuursleden

De Stomavereniging zet zich in voor stoma- en pouchdragers en hun naasten en behartigt de belangen van 38.000 stomadragers waarvan 6.000 lid van de vereniging zijn. De focus is gericht op belangenbehartiging, informatievoorziening, kwaliteit van zorg en lotgenotencontact.

Veranderend zorglandschap
De komende jaren speelt het stevig verankeren van de Stomavereniging in een veranderend zorglandschap een belangrijke rol. Patiëntenorganisaties nemen een steeds belangrijkere positie in bij de ontwikkelingen rondom kwaliteit van zorg en kwaliteit van leven. Om mee te kunnen gaan in deze veranderende omgeving is een stevige en professionele patiëntenorganisatie een must. Dat vraagt om substantieel meer funding en een intensivering van samenwerking met partners in de zorgketen en collega-patiëntenorganisaties.

(Stoma)verpleegkundige/medische óf bestuurlijke achtergrond
De vereniging is vitaal en ambitieus en op zoek naar enthousiaste, verbindende en inspirerende bestuursleden die de vereniging mee willen uitbouwen. Bij voorkeur zoeken we een bestuurder met een bestuurlijke achtergrond en één met een (stoma)verpleegkundige of medische achtergrond.

Het team
Als bestuurslid werk je samen in een team van zeven bestuursleden. Elke zes weken is er een gezamenlijk overleg. Hierbij is ook de directeur van het landelijk bureau aanwezig, die verantwoordelijk is voor de uitvoering van alle strategische beleidsbeslissingen. Als bestuurslid stuur je op afstand, bepaal je mee de koers en breng je expertise in om de Stomavereniging te laten groeien. Het bestuur wordt gecontroleerd door de ledenraad. Vier keer per jaar is de ledenraadvergadering waarin diverse onderwerpen besproken worden.

De werkzaamheden:

• Expertise inbrengen vanuit het eigen vakgebied ter ontwikkeling van de vereniging
  • Je verdiepen in de ontwikkeling van patiëntenorganisaties, de gezondheidszorg in het algemeen en van stomazorg in het bijzonder
  • Advies- en klankbordfunctie ten behoeve van de directeur en het landelijk bureau
  • Vanuit betrokkenheid gevraagd en ongevraagd advies geven
  • De Stomavereniging bij voorkomende gelegenheden vertegenwoordigen

Goed om te weten:

• De tijdsindicatie voor deze bestuursfunctie is gemiddeld een à twee dagen per maand
  • Bestuursleden worden voor drie jaar benoemd en zijn tweemaal herbenoembaar
  • De bestuursfunctie is onbezoldigd, uiteraard is er wel een onkostenvergoeding

Wij zoeken jou!

• Wil je graag op bestuurlijk niveau mee een patiëntenorganisatie sturen?
  • Voel je je betrokken bij stomazorg en de kwaliteit van leven van stomadragers?
  • Is het jouw kracht om goed en helder te communiceren en je netwerk in te zetten voor de Stomavereniging?
  • Heb je er plezier in om samen met een team van enthousiaste bestuursleden te werken?
  • Wij zoeken bij voorkeur iemand met een verpleegkundige achtergrond en iemand met een achtergrond in het bedrijfsleven of als ondernemer. Heb je deze achtergrond niet, maar denk je toch dat je geschikt bent? Reageer vooral!

Geïnteresseerd? Stuur vóór 6 juni 2023 een mail met CV en motivatie naar: info@stomavereniging.nl of bel voor meer informatie naar Jan Hobbelen, directeur Stomavereniging via 06-41190949. De sollicitatiegesprekken zullen in juni plaatsvinden.

‘De Ledenraad mag best wat diverser’
19 september 2023

‘De Ledenraad mag best wat diverser’

Leo Heus is lid van de Ledenraad van de Stomavereniging. Binnenkort zijn er weer verkiezingen, en...

InstagramNieuwsVooruitgang
19 september 2023

1 oktober = Dag van de Stoma

‘Een stoma, dat is toch iets voor oude mensen?’. Of: ‘Bah, wat vies!’ Wie een stoma...

Vragen over bewegen met een stoma?
15 september 2023

Vragen over bewegen met een stoma?

Op woensdag 25 oktober 2023 van 19.00 tot 20.00 uur organiseert de Stomavereniging een chatsessie...

InstagramNieuws