Nadenken over nalaten

Nadenken over nalatenNadenken over nalaten ……

Nalaten. Het is geen onderwerp waar we dagelijks over praten. Alsof een nalatenschap niet belangrijk is. Voor uzelf, als laatste wens. Maar ook voor mensen die niet automatisch van u erven. Of voor de Stomavereniging. Voor ons kan uw nalatenschap veel verschil maken.

Nog beter helpen

Wij willen onze leden namelijk dolgraag nog beter kunnen helpen. Nu en straks. De Stomavereniging wil goede voorlichting over het leven met een stoma of pouch blijven geven. Ervoor blijven zorgen dat mensen met een stoma of pouch makkelijk met elkaar in contact kunnen komen. En uiteraard de belangen van mensen met een stoma of pouch goed blijven behartigen.

Iedere vorm van steun is daarbij welkom. Ook uit nalatenschappen. Wilt u daarom eens nadenken over het opnemen van de Stomavereniging in uw testament?

Vraag de brochure aan

We hebben een handige brochure over nalaten gemaakt. Daarin nemen we stapsgewijs met u door hoe dat gaat, een testament opstellen en er een vereniging als de onze in opnemen. Mogen we u de brochure opsturen? Stuur ons een e-mail en wij zorgen dat u de brochure over nalaten krijgt. Vermeld in de e-mail uw naam, adres en telefoonnummer. Uiteraard kunnen wij u ook bellen om de mogelijkheden over nalaten met u door te nemen. Geef dit aan in uw mail en wij bellen u snel.

ANBI status

De Stomavereniging heeft een ANBI-status. Dit betekent dat de organisatie geen erfbelasting (het vroegere successierecht) hoeft te betalen over giften, erfstellingen en legaten. Alles wat u nalaat aan de Stomavereniging komt direct ten goede van onze werkzaamheden. Wilt u dat we met het bedrag dat u voor ons reserveert iets speciaals doen? Dat kunt u ook opnemen in uw nalatenschap.