Steun ons eenmalig of structureel

Eenmalige donatie

Wij zijn blij met elke donatie. Wilt u ons eenmalig steunen? Maak dan uw donatie over naar NL09 ABNA 0589621300 t.n.v. de Nederlandse Stomavereniging. Betaalt u liever via een machtiging? Vul hiervoor het ‘Word donateur-formulier’ in.

Structurele donatie

Kiest u ervoor ons voor langere tijd te steunen, bijvoorbeeld maandelijks of jaarlijks? Dan kunt u dit makkelijk regelen met automatische incasso. Vul hiervoor het ‘Word donateur-formulier’ in.

Belastingvoordeel

Als u ons voor 5 jaar of langer met een vast bedrag steunt, dan kan dit u belastingvoordeel opleveren. Hiermee krijgt u een derde tot de helft van uw donatie terug. Voorwaarde is wel dat u dit vastlegt in een schenkingsovereenkomst. Dit kan zonder tussenkomst van een notaris. Stuur dit formulier met een kopie van uw (geldig) legitimatiebewijs en dat van uw eventuele echtgenoot/geregistreerd partner naar:

Stomavereniging
Randhoeve 221
3995 GA Houten

Belastingvoordeel berekenen (twee voorbeelden)

Hoe meer u doneert, des te groter uw belastingvoordeel (hier kunt u zelf uw voordeel berekenen).

Betaalt u 42% belasting?
U wilt 120 euro per jaar geven. Door te doneren met belastingvoordeel geeft u in plaats daarvan 206 euro en krijgt u 86 euro van de belastingdienst terug (42% van 206). Daarmee kost het u dus netto nog steeds 120 euro.

Betaalt u 52% belasting?
U geeft 300 euro per jaar. U krijgt van de belastingdienst 156 euro terug, dus het kost u netto slechts 144 euro.