Afsluiten overlijdensrisico bij risico op kanker

Heb jij ooit een overlijdensrisicoverzekering afgesloten, of geprobeerd af te sluiten? Liep je ergens tegenaan, of ging dit juist zonder problemen? NFK is benieuwd naar ervaringen hierover van mensen die kanker hebben (gehad) en van mensen met erfelijke aanleg met verhoogd risico op het ontstaan van kanker.

Overlijdensrisicoverzekering

Een overlijdensrisicoverzekering keert bij overlijden een vooraf afgesproken bedrag uit aan de partner of andere naasten. Nabestaanden hoeven zich dan geen zorgen over de financiën te maken. Vaak wordt een overlijdensrisicoverzekering afgesloten bij een hypotheek. Als iemand overlijdt en een inkomen valt weg, wordt met de uitkering uit de verzekering een deel van de hypotheek afgelost. Zo kan de partner of naaste toch in de woning blijven wonen.

Doe mee met dit onderzoek

Heb jij ooit een overlijdensrisicoverzekering afgesloten of geprobeerd af te sluiten?  Laat het ons weten, en doneer tussen 19 en 26 augustus anoniem je ervaring door in ongeveer 3 minuten de vragenlijst in te vullen. Of plak deze  link in je browser: https://nl.research.net/r/DJE_ORV_korte_peiling

De uitkomsten

De uitkomsten van het onderzoek worden op 17 september a.s. op www.nfk.nl geplaatst en gedeeld met de politiek en media. Daarnaast stellen wij het Verbond van Verzekeraars op de hoogte, zodat zij de resultaten met hun leden kunnen bespreken met als doel de verzekerbaarheid te vergroten.

Dit onderzoek wordt gedaan door Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK) in samenwerking met haar 19 kankerpatiëntenorganisaties waaronder de Stomavereniging.