Lotgenotencontact in de Stoma APPtimalisatie studie

Op een geheel veilige manier, zonder dat uw naam en telefoonnummer gedeeld worden, is het mogelijk om contact te hebben met ervaren lotgenoten. Een lotgenoot adviseert hierbij vrijwillig, wanneer het hem of haar uitkomt, zonder tussenkomst van zorgprofessionals, in reactie op uw hulpvraag. Het contact tussen u en de lotgenoten is uiteraard geheel privé.

Hoe werkt het contact?

U kunt een koppelingsverzoek sturen aan lotgenoten die bij u ‘passen’ (soort stoma, reden stoma, leeftijd en geslacht). Pas als de lotgenoot het koppelingsverzoek heeft geaccepteerd kan het chatgesprek beginnen. Het chatten in de Stoma App lijkt erg op WhatsApp, echter kunnen er alleen berichtjes verstuurd worden (dus geen foto’s, video’s’ ect). U kunt altijd besluiten om het gesprek te stoppen, verwijderen of de lotgenoot te blokkeren.

Hoe krijg ik toegang?

Alleen als u bent ingeloot voor de interventie versie van de Stoma App krijgt u automatisch toegang tot het lotgenotencontact. U hoeft dus niet een bevestiging van een BIG-geregisteerde zorgverlener op te sturen.

Helaas heeft de controle versie geen toegang tot lotgenotencontact

Lees hier meer informatie over: