Hier blijf je op de hoogte van het laatste nieuws over de Stoma App.

De Stoma App is 1.900 keer gedownload

De Stoma App is voor iedereen te downloaden in de app stores en is inmiddels 1.900 keer gedownload. De onderzoekers willen graag weten of het gebruik van de app patiënten ook écht helpt. Daarom loopt er een onderzoek, de ‘Stoma APPtimalisatie Studie’. In het onderzoek wordt de bestaande app, die voor iedereen nu al te downloaden is vergeleken met een iets andere versie. Met als doel om te weten op welke manier de informatie het beste kan worden aangeboden aan patiënten met een stoma.

De Stoma App folder is uit

De informatiefolder over de Stoma App is gedrukt. Maar liefst 3000 exemplaren worden door heel Nederland over elk ziekenhuis verspreid! Hierdoor kan iedereen die een stoma krijgt geïnformeerd worden over de app.

Bent u ook benieuwd naar de informatiefolder?

Download de folder
De Stoma App is gelanceerd!

Het is zover, de Stoma App is gelanceerd. De app biedt naast betrouwbare informatie, tips en trucs, geschikte buikspieroefeningen, video’s én een Stoma Reispaspoort in 19 talen, ook direct en veilig lotgenotencontact. De publieke versie is voor iedereen gratis beschikbaar.

Lancering Stoma App – het is bijna zover!

Het Amsterdam Medisch Centrum ontwikkelt samen met onder meer de Stomavereniging en Stichting Stomaatje de Stoma App. De app biedt naast informatie ook veilig lotgenotencontact. Een try-out versie van de app was al beschikbaar, maar nu is hij echt klaar!

Genomineerd voor de Medische Inspirator Prijs!

De Stoma App voor kinderen is genomineerd voor Medische Inspirator Prijs 2020.

Begin volgend jaar starten we onze campagneperiode om zoveel stemmen te verzamelen. De winnaar van de Medische Inspirator Prijs krijgt het hoogste subsidiebedrag. Hiermee kunnen we de best mogelijke app voor kinderen maken.

Meer mogelijk met digitale techniek

Lees het laatste nieuws van arts-onderzoeker Sebastiaan van der Storm aan het Amsterdam UMC, die momenteel samen met de Stomavereniging en Stomaatje een speciale stoma app ontwikkelt.