Op woensdag 22 mei 2024 van 19.00 tot 20.00 uur organiseert de Stomavereniging een chatsessie met stomaverpleegkundige Ronald Brienen. Tijdens deze chatsessie kun je eenvoudig al je vragen stellen via een één-op-één chatgesprek met Ronald via onze website. Zet de datum dus gauw in je agenda!

Heb je vakantieplannen deze zomer?

Wat heerlijk! Ook met een stoma kun je gewoon op reis, maar het vraagt wel wat meer voorbereiding. Waar moet je aan denken als je op reis gaat? Hoe regel je een stomapaspoort? Hoeveel materiaal moet je meenemen? Wat als het heel warm is of juist heel koud? Heb je een vraag over reizen met een stoma en vind je het fijn als een stomaverpleegkundige even meedenkt met jouw situatie? Ronald Brienen beantwoordt al je vragen! Ronald is werkzaam als stomaverpleegkundige bij Mediq. Dit is een medisch speciaalzaak. Ronald is BIG-geregistreerd, dat betekent dat hij opgeleid is tot stomaverpleegkundige en bevoegd is om antwoord te geven op jouw vraag.

Let op! Ben jij nog onder behandeling van een stomaverpleegkundige in het ziekenhuis? Dan is het advies van hem/haar leidend in de keuze van welke materialen en hulpmiddelen je voorgeschreven krijgt. De chatsessie is bedoeld voor korte en relatieve eenvoudige vragen, waarmee jij zelf weer verder kunt. Indien je vraag te moeilijk is of als Ronald geen passend antwoord heeft op je vraag, dan denkt hij met je mee waar je dan het beste terecht kan voor advies of meer informatie.

Hoe werkt de chatsessie?

Tijdens chatsessie met Ronald kun je via de chat op onze website je vraag stellen. De chat vind je op 22 mei op onze website. Het chaticoontje zal om 19:00 rechtsonder in beeld verschijnen.

De rode pijl geeft het icoontje aan van de chatfunctie op onze website.

Vul je mailadres in, typ zo compleet mogelijk jouw vraag en klik op versturen. Dan wordt er een chatgesprek geopend en krijg je van Ronald zo snel mogelijk antwoord op je vraag. Het chatgesprek vindt één-op-één plaats. Dit betekent dat het gesprek alleen zichtbaar is voor jou, de stomaverpleegkundige van Mediq en de moderator van de Stomavereniging.

Eventueel kun je na het stellen van je vraag, nog een foto meesturen via het paperclipje in de chat. Deze foto wordt op een veilige manier naar ons verstuurd. Na afloop van de chatsessie zorgen wij ervoor dat deze foto wordt verwijderd uit ons systeem.