Stoma Zorgwijzer

De Stoma Zorgwijzer laat zien welke stomazorg op welke ziekenhuislocatie wordt geboden. Daarnaast is te zien of de ziekenhuislocaties die stomazorg verlenen voldoen aan de 13 normen voor goede stomazorg vanuit het perspectief van stomadragers. De informatie is bedoeld voor wie een stoma heeft of krijgt: om informatie te zoeken of te vergelijken, en om te zien wat een stomadrager mag verwachten van de zorg. De wijzer helpt bij het maken van een gemotiveerde keuze. Dat gaat snel en gemakkelijk. Voer uw postcode of woonplaats in en krijg meteen een overzicht van de ziekenhuislocaties bij u in de buurt die stomazorg bieden. Ook kunt u twee ziekenhuislocaties met elkaar vergelijken. Zo weet u welke zorg u kan en mag verwachten.

Start de Stoma Zorgwijzer

Klik op één van onderstaande knoppen om de Stoma Zorgwijzer te openen:

Start Darmstoma Zorgwijzer

Start Urinestoma Zorgwijzer

Normen goede stomazorg

De Stomavereniging heeft samen met stomadragers, stomaverpleegkundigen, chirurgen en urologen de normen goede stomazorg ontwikkeld. De informatie die een ziekenhuis heeft aangeleverd, is getoetst aan deze normen. Voldoet een ziekenhuis aan alle normen voor goede stomazorg dan krijgt het ziekenhuis in de Stoma Zorgwijzer een groen vinkje. Het groene vinkje is bedoeld als stimulans om de zorg op de ziekenhuislocatie beter af te stemmen op de wensen en behoeften van (aankomende) stomadragers.

Informatie over verschillende stoma’s

Heeft u voor het starten van de Stoma Zorgwijzer uitleg nodig over de verschillende soorten stoma’s? Klik dan naar één van de volgende pagina’s: