Dagelijks leven

Leven met een stoma betekent voor iedereen wat anders. Voor de één is het een nieuwe kans na een levensbedreigende ziekte. Voor de ander betekent een stoma: eindelijk verlost van jarenlange klachten. In het dagelijks leven hoeft uw stoma geen grote rol te spelen. Maar het is ook mogelijk dat uw leven totaal verandert.  In de eerste periode nadat de stoma is aangelegd, moet u wennen. Uw lijf werkt anders. Verdriet en rouw worden afgewisseld met opluchting. Of met afwijzing. Het bestaat allemaal.

Sterker met stoma door jouw ervaring te delen

De Stomavereniging is er om iedereen te helpen met de acceptatie van en het leren leven met een stoma. Dit kan door elkaar te helpen, door ervaringen te delen en elkaars vragen te beantwoorden. De Stomavereniging faciliteert dit op verschillende manieren.

‘Sterker met Stoma, door jouw ervaring te delen’, dat is het motto van de Stomavereniging. Wij geven hiermee aan dat de Stomavereniging dé patiëntenvereniging is met alle kennis over stoma’s. Het is de plek waar ervaringen van mensen met een stoma verzameld en gedeeld worden. Door het delen van al die ervaringen helpen we elkaar sterker te worden.

Lees meer over

Lees meer over: