Commissie pouch

Lang niet iedereen weet van het bestaan van een pouch. En zij die er wel mee te maken hebben, hebben verschillende vragen en ervaringen. Daar wil de commissie pouch verandering in brengen, door zich hard te maken voor meer bekendheid en betere informatievoorziening. Bijvoorbeeld over onderwerpen als de aanleg, verzorging, (in)continentie, voeding en het bekkenbodemgebied bij een pouch.

Wat doet de Commissie Pouch?

De commissie bestaat nu uit twee pouchdragers, maar zij zijn hard op zoek naar andere vrijwilligers. Zij verzorgen op elke Stomadag een bijeenkomst over pouch. Bij deze bijeenkomst kunnen pouchdragers met elkaar in contact komen en ervaringen uitwisselen. Ook is er altijd een deskundige aanwezig voor informatie. Zodra er meer vrijwilligers zijn, wil de commissie zich richten op meer bijeenkomsten in de regio.

Ook meedoen?

Heb je ook interesse om deel te nemen aan de commissie pouch? Word vrijwilliger bij de Stomavereniging. Of stuur een e-mail naar info@stomavereniging.nl onder vermelding van ‘commissie pouch’. De commissie neemt dan zo spoedig mogelijk contact met je op. Of je nu veel of weinig tijd hebt, er is altijd wel iets te doen wat bij je past.