Word lid of doneer

Commissie pouch

Lang niet iedereen weet van het bestaan van een pouch. En zij die er wel mee te maken hebben, hebben verschillende vragen en ervaringen. Daar wil de Commissie Pouch verandering in brengen, door zich hard te maken voor meer bekendheid en betere informatievoorziening. Bijvoorbeeld over onderwerpen als de aanleg, verzorging, (in)continentie, voeding en het bekkenbodemgebied bij een pouch.

Wat doet de Commissie Pouch nog meer?

De commissie verzorgt op elke Stomadag een bijeenkomst over pouch. Bij deze bijeenkomst kunnen pouchdragers met elkaar in contact komen en ervaringen uitwisselen. Ook is er altijd een deskundige aanwezig voor informatie.

De commissie bestaat nu uit twee pouchdragers, maar zij zijn hard op zoek naar andere vrijwilligers. Zodra er meer vrijwilligers zijn, wil de commissie zich richten op meer bijeenkomsten in de regio.

Heb je vragen over de pouch?

Of een pouch voor jou een uitkomst is, bespreek je met je behandelend arts. Met praktische vragen of zorgen over het dagelijks leven kun je terecht bij onze commissieleden. Stuur een e-mail naar info@stomavereniging.nl onder vermelding van ‘commissie pouch’. De commissie neemt dan zo spoedig mogelijk contact met je op.