Word lid of doneer

Gastdocenten

Gastdocenten zetten zich in voor meer bekendheid en informatievoorziening rondom stoma en pouch en vertellen hun persoonlijk verhaal. Gastlessen worden gegeven door getrainde vrijwilligers die gebruikmaken van beeldmateriaal, hulpmiddelen en stomamateriaal zoals stomazakjes en plakken. Op interactieve wijze leggen zij uit wat het leven met een stoma of pouch betekent en vertellen zij meer over het werk van de Stomavereniging.

Voor wie?

Gastlessen zijn er voor iedereen die meer wil weten over het leven met een stoma of pouch. Bijvoorbeeld opleidingen voor zorgverleners, van verpleegkundigen, artsen tot EHBO’ers. Maar ook specifieke beroepsgroepen of andere geïnteresseerden vragen gastlessen aan. Wil je een gastles aanvragen? Stuur een e-mail naar info@stomavereniging.nl onder vermelding van gastles.

Word jij ook gastdocent?

Lijkt het jou wat om vrijwillig voor de klas te staan en anderen meer te vertellen over het leven met een stoma of pouch? Meld je dan aan als gastdocent. Je krijgt uiteraard een uitgebreide training en gastdocentkoffer met materialen van de Stomavereniging om je lessen te ondersteunen. Meld je aan door een e-mail te sturen naar info@stomavereniging.nl onder vermelding van ‘aanmelden gastdocent’.