Word lid of doneer

Gastlessen

Heb of krijg jij in je werk te maken met stoma-of pouchdragers? Dan is het handig en belangrijk om meer te weten over het leven met een stoma of pouch. Onze ervaringsdeskundigen geven je graag meer informatie in één van onze gastlessen.

Hoe werkt het?

Gastlessen worden gegeven door getrainde vrijwilligers die gebruikmaken van beeldmateriaal, hulpmiddelen en stomamateriaal zoals stomazakjes en plakken. Op interactieve wijze leggen zij uit wat het leven met een stoma of pouch betekent en vertellen zij meer over het werk van de Stomavereniging. Een gastles over stoma’s duurt in principe 2 uur.

Voor wie?

Gastlessen zijn er voor iedereen die in zijn werk te maken krijgt met stoma- of pouchdragers. Denk aan opleidingen en nascholingen voor verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, verzorgenden, diëtisten en apothekersassistenten. Maar ook mensen in specifieke beroepsgroepen, voortgezet of basisonderwijs of andere geïnteresseerden vragen gastlessen aan.

Gastles aanvragen

Wil je meer informatie? Of wil je een gastles aanvragen? Stuur een e-mail naar info@stomavereniging.nl onder vermelding van ‘gastles’. De Stomavereniging vraagt een vergoeding van €50,- per gastles van 2 uur, en de reiskosten voor de gastdocent.

Zelf gastles geven?

Lijkt het jou wat om vrijwillig voor de klas te staan en anderen meer te vertellen over het leven met een stoma of pouch? Meld je dan aan als gastdocent. Je krijgt uiteraard een uitgebreide training en hulpmiddelen van de Stomavereniging om je lessen te ondersteunen. Meld je aan door een e-mail te sturen naar info@stomavereniging.nl onder vermelding van ‘aanmelden gastdocent’.

Download hier de flyer voor scholen en opleidingen

Download hier de flyer voor thuiszorgorganisaties