Wist je dat wij vier Facebookgroepen hebben waar je andere stoma- en pouchdragers kunt ontmoeten? In deze besloten groepen kun je online in contact komen met anderen om ervaringen uit te wisselen en elkaar vragen te stellen. De groepen zijn een veilige ontmoetingsplekken waar je vragen kunt stellen, je verhaal kunt delen en een luisterend oor kunt vinden. Ben je benieuwd? Word dan lid van de groep!

Vanuit de Stomavereniging hebben wij vier Facebookgroepen: StomaJONG, Stoma40+, StomaPARTNERS en StomaKIDS. De groepen zijn privé, dat betekent dat de inhoud alleen zichtbaar is voor mensen die lid zijn. Bovendien kunnen andere mensen niet zien dat jij lid bent van zo’n besloten groep.

Lid worden van de Facebookgroep

Het is heel eenvoudig om lid te worden van zo’n Facebookgroep. Kijk hieronder wat de juiste groep voor jou is en klik door naar Facebook via de link. Klik vervolgens op de blauwe knop ‘lid worden’.

Let op: je krijgt na je aanmelding een aantal vragen te zien die je moet beantwoorden. Bovendien moet je akkoord gaan met onze spelregels. Pas dan kunnen we jou toelaten tot de groep. We hebben deze werkwijze ingesteld om zeker te weten dat alleen stomadragers zelf (of ouders van kinderen met een stoma of pouch) lid worden van de groep en je op de hoogte bent van onze spelregels.

Verschillende groepen

In de beschrijving hieronder zie je welke groep bij jou past:

• StomaKIDS Dit is een speciale Facebookgroep voor ouders van kinderen met een stoma of pouch (t/m 18 jaar). Ook als je verwacht dat je kind een stoma of pouch gaat krijgen, ben je van harte welkom. Kom via deze groep in contact met andere ouders en deel je ervaring en vragen. Meld je aan voor StomaKIDS.
  • StomaPARTNERS Ben je partner van iemand met een stoma of pouch? Dan kun je behoefte hebben aan lotgenotencontact. Wissel je ervaring uit met andere partners in de Facebookgroep StomaPARTNERS. Hoe ondersteun je je partner met een stoma of pouch? Praten jullie er vaak over, of juist niet? Help je met de verzorging van zijn of haar stoma? Meld je aan voor StomaPARTNERS.
  • StomaJONG Ben jij tussen de 18 en 40 jaar oud? En heb je of krijg je een stoma of pouch? Dan is StomaJONG er voor jou! Ben jij ook benieuwd hoe andere leeftijdsgenoten ermee omgaan? Hoe zij op vakantie gaan, daten, solliciteren of hun studie weer oppakken? Of ben jij die lekkages meer dan zat? Meld je aan voor StomaJONG.

• Stoma40+ Deze Facebookgroep is speciaal voor mensen met een stoma of pouch die ouder zijn dan 40 jaar. Hoe vind jij balans in je leven nu je (al een poosje) een stoma hebt? Hoe pakken anderen dat aan met werk? Of wil je graag weten hoe anderen omgaan met vermoeidheid? Of ben je benieuwd naar handige voedingstips of tips bij het sporten? Meld je aan voor Stoma40+