Stel, je hebt een stoma. Wie vertel je wel of niet dat je deze hebt? Kun je nog wel sporten? En wat betekent een stoma voor je seksleven? Kun je zwanger worden als je een stoma hebt? Hoe ga je om met onzekerheid door lekkages of geluiden die je stoma produceert? Kortom: hoe is het nu écht om met een stoma te leven? Dat en meer hoor je in de nieuwe podcast ‘Niet meer op de potcast’.

In de ‘Niet meer op de potcast’ worden afleveringen met openhartige, persoonlijke ervaringen van mensen van alle leeftijden met verschillende soorten stoma’s afgewisseld met gesprekken waarin zorgprofessionals zoals een seksuoloog, chirurg en stomaverpleegkundigen informatie en tips geven. De podcast is gemaakt door artsen Marion Deken en Lianne Wellens in samenwerking met de Stomavereniging. Met deze podcast willen we mensen die een stoma hebben of krijgen op een luchtige en toegankelijke manier van informatie voorzien. Luister naar de interessante verhalen van Martijn (22), Joop (88) en Miranda (53)!

Aflevering 5: Martijn

Martijn kreeg wegens colitis ulcerosa een stoma toen hij op de middelbare school zat. Hij vertelt ons wat te doen als je stoma op knappen staat terwijl je een biertje drinkt in de kroeg. Zeg je op een eerste date dat je een stoma hebt? En hoe is het om seks te hebben met een stoma? Kortom: hoe gaat een jonge vent om met het krijgen van een stoma?

Beluister de podcast

Luister hieronder de trailer van de podcast op Spotify. Je vindt de ‘Niet Meer Op De Potcast’ via Stomavereniging.nl/podcast en via Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts en Stitcher. In totaal zijn er 12 afleveringen die je op je gemak kunt beluisteren!