Als je sinds kort een stoma/pouch hebt of binnenkort krijgt, dan komt er veel op je af. De kans is groot dat je vol met vragen zit. Wat staat mij te wachten? Hoe leef ik met een stoma of pouch? Kan ik nog wel op vakantie? In het ziekenhuis kun/durf je misschien niet alles te bespreken. Het liefst zou je deze vragen willen stellen aan iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt. En dát kan aan een vrijwilliger van onze bezoekdienst.

Als je je aanmeldt voor onze bezoekdienst, word je gekoppeld aan een bezoeker in jouw regio die het beste bij jou past. Qua leeftijd, man/vrouw en welk soort stoma of pouch je hebt of krijgt. Deze vrijwilliger heeft al langer een stoma of pouch en heeft een training gehad. Hij of zij kan bij jou langskomen of met jou bellen. Aan hem/haar kun je al je praktische en emotionele vragen stellen over het leven met een stoma of pouch.

Bezoeker Ammy gaat langs bij Peggy, die een stoma krijgt

Ben je benieuwd hoe zo’n bezoek verloopt? We hebben een filmpje laten maken waarin je onze bezoekvrijwilliger Ammy ziet. Zij gaat op bezoek bij Peggy, die binnenkort een colostoma krijgt.

Meld je aan voor de bezoekdienst

Zit jij ook vol met vragen over het leven met een stoma of pouch? Maak dan een afspraak met de bezoekdienst. De coördinator koppelt jou dan aan een vrijwilliger, die binnenkort contact met jou opneemt. Want je hoeft er niet alleen voor te staan.