Sam Schröder (23 jaar oud) is ex-darmkankerpatiënt en heeft al vele sportieve prestaties op zijn naam staan, waaronder goud voor enkel én dubbel spel tijdens het Australian Open 2023. Op woensdag 7 juni speelt hij enkel op Roland Garros in de kwartfinale, gevolgd door dubbel op 8 juni. De Stomavereniging is hierbij! Volg het avontuur op onze socials.

Sam is geboren met het split hand split foot syndroom. Dit betekent onder andere dat hij een verminderde handfunctie heeft en grotendeels afhankelijk is van een rolstoel. Dankzij jarenlange training, ijzeren discipline én doorzettingskracht, heeft hij zichzelf opgewerkt tot tennisspeler van formaat.

In 2017 werd darmkanker bij hem geconstateerd. Een heftige herstelperiode volgde en hij kreeg een stoma. Ondanks deze enorme tegenslag, sloeg hij terug! Hij tennist op de mooiste banen ter wereld, op de meest prestigieuze toernooien. En heeft hierdoor menig titel op zijn naam staan. Door alle prestaties van de afgelopen 2 jaar is Sam’s huidige ranking nr. 2 in single en nr. 6 dubbel wereldwijd.

Vanaf 7 juni is Sam te vinden op Roland Garros. Het is een uitgelezen kans voor ons om verslag te doen van deze Nederlandse topsporter. Nieuwsgierig? Deze week volgen we het avontuur van Sam in Parijs. Houd de sociale media-accounts (Facebook en Instagram) van de Stomavereniging, Stichting Darmkanker en Coloplast in de gaten.

Kijk voor meer informatie op www.samschroder.nl

Tags: