Word lid of doneer

Stoma App

De mobiele applicatie “Stoma App’ is door het Amsterdam Medisch Centrum locatie AMC ontwikkeld samen met de Stomavereniging, Stichting Stomaatje, V&VN Stomaverpleegkundigen, de Maag Lever Darm Stichting en het SIDN fonds. Het doel van de app is om volwassenen met een stoma beter te informeren en steun te bieden door direct en veilig lotgenotencontact.

De Stoma App is ontwikkeld samen met stomadragers en zorgverleners. De inhoud van deze app is gebaseerd op de Nederlandse richtlijn Stomazorg. De app is uitvoerig technisch getest en voldoet aan alle Europese richtlijnen en veiligheidsnormen voor medische hulpmiddelen. De app is daarmee dus ook een volwaardig medisch hulpmiddel. En gratis!

Voor wie is de Stoma App?

De Stoma App is voor iedereen gratis beschikbaar. Zowel mensen die binnenkort een stoma krijgen of net hebben gekregen als mensen die al jaren een stoma hebben kunnen mogelijk geholpen zijn door de app.

Wat doet de Stoma App?

De Stoma App biedt onder andere:

• een informatieve bron, gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten
  • een veilig platform voor lotgenotencontact, waarin het mogelijk is om te kunnen chatten met lotgenoten
  • handige tips en trucs
  • overzicht van geschikte buikspieroefeningen
  • een Stoma Reispaspoort, beschikbaar in 19 talen

Meer weten over de Stoma App?

Brochures & folders

Stoma App

De Stoma App is ontwikkeld samen met stomadragers en zorgverleners. Het doel is om volwassenen met een stoma beter te informeren over het dagelijks leven met een stoma. Ook biedt de app steun door direct en veilig contact met andere stomadragers.

Download de Stoma App

Download de Stoma App via de App store