Word lid of doneer

Stomapanel

De Stomavereniging maakt zich sterk voor optimale kwaliteit van zorg en leven voor mensen met een stoma of pouch. Dit kunnen wij alleen door goed te luisteren. Daarom is het stomapanel opgericht. Via het stomapanel kun je je stem laten horen over allerlei zaken die te maken hebben met leven met een stoma of pouch. Ruim 4.500 stomadragers zijn lid van dit panel en daar zijn we ongelofelijk blij mee. Want zo maken wij ons samen sterk.

Aanmelden stomapanel

Je meld je aan door een e-mail te sturen naar leden@stomavereniging.nl o.v.v. ‘stomapanel’. Als deelnemer van het stomapanel ontvang je een paar keer per jaar een vragenlijst via de e-mail. Je besluit zelf per keer of je de vragenlijst invult of niet.

Welke onderwerpen komen aan bod?

De onderwerpen zijn heel divers en hangen er onder andere van af welke signalen er bij de Stomavereniging binnen komen. Het kan bijvoorbeeld gaan over belemmeringen in het dagelijks leven of met je stomamateriaal. Of over sporten met een stoma, kleding, seksualiteit, vergoeding van materiaal en zorg in het ziekenhuis en thuis. Ook werken we regelmatig samen met opleidingsinstituten, andere patiëntenorganisaties of ziekenhuizen die vragen willen voorleggen aan mensen met een stoma of pouch.

Wat wordt met het stomapanel bereikt?

De Stomavereniging maakt zich sterk voor de belangen van alle stomadragers in Nederland. Met jouw antwoorden kunnen wij een krachtig geluid afgeven wanneer wij in gesprek gaan met beleidsmakers, zorgverzekeraars, medisch speciaalzaken of zorgverleners. Bijvoorbeeld om onder de aandacht te brengen waarom het belangrijk is dat er keuzevrijheid blijft, maar ook om aandacht te geven aan bepaalde taboes waar mensen mee te maken kunnen krijgen.