Home   Forum   Contact
De Nederlandse Stomavereniging
lettergrootte kleinst lettergrootte klein lettergrootte groot lettergrootte grootst
Volg ons op Twitter LinkedIn Facebook
Wanneer een stoma?
Darmstoma en pouch
Urinestoma en neoblaas
Stomazorg
Stomazorg van a tot z
Stoma Zorgwijzer
Ziekenhuizen
Stomaverpleegkundigen
Stomapoli
Thuishulp
Therapie
Medisch speciaalzaken
Mantelzorg en vrijwilligerswerk
Stomaverzorging

Stoma Zorgwijzer: wijst u de weg

Over de Stomazorgwijzer

De Stoma Zorgwijzer laat zien welke stomazorg op welke ziekenhuislocatie wordt geboden. Daarnaast is te zien of de ziekenhuislocaties die stomazorg verlenen voldoen aan de 13 minimale normen voor goede stomazorg vanuit het perspectief van stomadragers. De informatie is bedoeld voor wie een stoma heeft of krijgt: om informatie te zoeken of te vergelijken, en om te zien wat een stomadrager mag verwachten van de zorg. De wijzer helpt bij het maken van een gemotiveerde keuze. Dat gaat snel en gemakkelijk. Voer uw postcode of woonplaats in en krijg meteen een overzicht van de ziekenhuislocaties bij u in de buurt die stomazorg bieden. Ook kunt u twee ziekenhuislocaties met elkaar vergelijken. Zo weet u welke zorg u kan en mag verwachten.

Start de Stoma Zorgwijzer

klik op één van de onderstaande knoppen om de Stoma Zorgwijzer te openen:

Start StomawijzerStart Urine Stomawijzer

Uitleg symbolen
In de Stoma Zorgwijzer komt u onderstaande symbolen tegen:

Ziekenhuis voldoet aan ‘minimale normen goede stomazorg’

Ziekenhuis voldoet niet aan alle ‘minimale normen goede stomazorg’
(door op het - teken te klikken ziet u aan welke normen niet wordt voldaan.)

Ziekenhuis heeft geen gegevens aangeleverd

Normen goede stomazorg

De Nederlandse Stomavereniging heeft samen met stomadragers, stomaverpleegkundigen, chirurgen en urologen de minimale normen goede stomazorg ontwikkeld. De informatie die een ziekenhuis heeft aangeleverd, is getoetst aan deze normen. Voldoet een ziekenhuis aan alle normen voor goede stomazorg dan krijgt het ziekenhuis in de Stoma Zorgwijzer een groen vinkje. Het groene vinkje is bedoeld als stimulans om de zorg op de ziekenhuislocatie beter af te stemmen op de wensen en behoeften van (aankomende) stomadragers.

Informatie over verschillende stoma’s

Heeft u voor het starten van de wijzer uitleg nodig over de verschillende soorten stoma’s? Kijkt u dan op één van de volgende pagina’s: ileostoma, colostoma, pouch en continent ileostoma, urinestoma, neoblaas.

Laatst gewijzigd op 09 juni 2015 16:17:31

Meer weten over Stoma Zorgwijzer: wijst u de weg

Brochures
Meer lezen over een van de onderwerpen op deze site? De Nederlandse Stomavereniging heeft een uitgebreid aanbod brochures.
Stel een vraag
Heeft u een persoonlijke vraag, wilt u meer weten over het krijgen van een stoma? Neem contact op met de stomavereniging.